Dolby Digital Plus (E-AC3)
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Zaleta E-AC3 jest taka, że to pozwoli zaoszczędzić sporo. Warto poczytać kodeks dobrych praktyk. Ciekawe tylko jak będzie brzmiał dźwięk DD+ 5.1 albo 7.1 zdownmixowany w moim przypadku do mono. Nic tylko czekać, ale jeszcze pewnie poczekamy sobie kilka ładnych lat na wyłączenie MP2 i AC-3, które jest narazie tylko na kilku kanałach. Ja w każdym razie jestem na to gotowy, ale MP2 brzmi najlepiej. Podobnie jeśli chodzi o obraz to lepiej wygląda MPEG-2 niż 4, ale za to jest mniej pojemny. Trzeba po prostu z czegoś zrezygnować. W Polsce przyjęto system upychania większej ilości danych kosztem jakości. Dla mnie wzorem są Czesi i Niemcy.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Ja też tak od początku uważałem, ale widocznie innego zdania są organizatorzy wdrażania dvb-t w Polsce. W kodeksie dobrych praktyk powinien być zapis o utrzymaniu ścieżki Mpeg, nawet z niskim bitrate przez określony czas, np 3 lata. Nikomu to by nie zaszkodziło (symboliczne 100 kb/s) a oszczędziło sporo kłopotów na tym etapie.maju pisze:Jak wprowadza się równolegle trzy systemy można by zostawić mpeg-2 (DD)i E-AC3 i nie byłoby problemu że ktoś zostanie bez fonii.Kiedyś jak się wprowadzało coś nowego to stare miało działać.
Do tego czasu wyjaśniłaby się sytuacja na rynku dekoderów, a i odbiorcy będą lepiej zorientowani
- qwerty
- Posty: 3260
- Rejestracja: 9 września 2009, o 16:41
- Miejscowość: Białystok
- Odbiornik: LXDVB101
32LM6300
2x FTE T220 MAX - Instalacja antenowa: dipol szerokopasmowy i biquady
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Krynice
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Ale wytyczne nie powstały wczoraj. To, że ktoś chciał zaoszczędzić 5-10 zł to już jego wina.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Niekoniecznie. Często kupił coś co reklamował sprzedawca albo na podstawie opisu, z którego nic nie wynika. Ilu klientów przeciętnego marketu odróżnia Dolby od h264 ? (bez urazy, nie wszyscy czytają fora przed zakupem)qwerty pisze:To, że ktoś chciał zaoszczędzić 5-10 zł to już jego wina.
- qwerty
- Posty: 3260
- Rejestracja: 9 września 2009, o 16:41
- Miejscowość: Białystok
- Odbiornik: LXDVB101
32LM6300
2x FTE T220 MAX - Instalacja antenowa: dipol szerokopasmowy i biquady
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Krynice
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
W większości sprzedawców badziewia nie "opyla" w swoim sklepie tylko na allegro. Jak ktoś chciał oszczędzić kilka zł i nie wpisał w wyszukiwarkę opinii o produkcie to chyba sam jest winny. Może mam takie zboczenie, ale nigdy nie kupuję sprzętu w ciemno. Mam pewne wytyczne do każdego produktu i jak któryś nie spełnia to od razu wylatuje z listy. Nawet jak kupowałem tv prawie 3 lata temu to na rynku spełniały w określonym przedziale cenowym tylko 2 modele. :]
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Moja Manta podpięta jest pod telewizor po eurozłączu a do telewizora podpięty jest dekoder Dolby Pro Logic po cinchach (prawy i lewy kanał analogowy nie S/PDIF) i nieważne czy mam wybrany dźwięk w Mancie mpeg2, DD czy DD+ jak tylko nadają dźwięk 5.1 to słyszę dźwięk przestrzenny i mam głęboko w d... , to czy nadają w takim czy innym standardzie.
Proszę MANTE MMRTUN0001 HD dopisać do urządzeń w pełni obsługujących dźwięk DD+, bo ja uzyskuje dźwięk 5.1 po włączeniu w menu DD+.
A całe te DD, DD+, 5.1, 7.1 jest dla snobów, żeby kupowani nowy sprzęt. Bo jak ma działający to nie kupi nowego przecież, trzeba wymyślić nowy standard żeby widział, że ma stare a wtedy kupi nowe! A co się tyczy dźwięku przestrzennego to do prawidłowego odwzorowania przestrzeni wystarczą 4 kolumny głośnikowe o dobrych parametrach. Wcale nie potrzeba ich 6, 8 czy 13 bo tyle może obsłużyć kodowanie DD+.
Proszę MANTE MMRTUN0001 HD dopisać do urządzeń w pełni obsługujących dźwięk DD+, bo ja uzyskuje dźwięk 5.1 po włączeniu w menu DD+.
A całe te DD, DD+, 5.1, 7.1 jest dla snobów, żeby kupowani nowy sprzęt. Bo jak ma działający to nie kupi nowego przecież, trzeba wymyślić nowy standard żeby widział, że ma stare a wtedy kupi nowe! A co się tyczy dźwięku przestrzennego to do prawidłowego odwzorowania przestrzeni wystarczą 4 kolumny głośnikowe o dobrych parametrach. Wcale nie potrzeba ich 6, 8 czy 13 bo tyle może obsłużyć kodowanie DD+.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 października 2010, o 14:46
- Odbiornik: Ferguson Ariva 250
- Instalacja antenowa: DIPOL 19/21-69; siatka ze wzmacniaczem
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Płock/Rachocin;Konin;Włocławek
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Przenośne dvd Overmax ov-pdvd-109 również wspiera DD+ (downmix)
- JaroslawMroczkowski
- Administrator
- Posty: 2596
- Rejestracja: 1 stycznia 1970, o 01:00
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
"W pełni" ? czy to znaczy, że poza downmixem przesyła także dźwięk po HDMI i SPDIF?darpajdp pisze:Proszę MANTE MMRTUN0001 HD dopisać do urządzeń w pełni obsługujących dźwięk DD+, bo ja uzyskuje dźwięk 5.1 po włączeniu w menu DD+.
W naszym przypadku DD+ jest po to by zaoszczędzić trochę pasma (lepsza kompresja).A całe te DD, DD+, 5.1, 7.1 jest dla snobów, żeby kupowani nowy sprzęt.
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Ta Manta niema SPDIF ale nawet jak by je miała musiała by robić downmix z DD+ do DD. Z tego co czytałem SPDIF nie jest kompatybilne z DD+, dopiero HDMI 1.3 obsługuje w pełni dźwięk DD+. Ale nie rozumiem czemu brak SPDIF ma robić od razu z Manty inwalidę?JaroslawMroczkowski pisze:"W pełni" ? czy to znaczy, że poza downmixem przesyła także dźwięk po HDMI i SPDIF?darpajdp pisze:Proszę MANTE MMRTUN0001 HD dopisać do urządzeń w pełni obsługujących dźwięk DD+, bo ja uzyskuje dźwięk 5.1 po włączeniu w menu DD+.
Sprawdzałem też po HDMI sygnał do telewizora i dalej po cichach do dekodera Dolby Pro Logic. Też jest dźwięk 5.1.
Nie zrozumiałeś jednak kolego mojej aluzji do sposobu testowania. Przeczytałem cały ten temat i nikt nie określił czym - jakim urządzeniem końcowym ma być dekodowany ten dźwięk, jedynie ma być uzyskany poprawny dźwięk 5.1 na końcu. Mój Dekoder Dolby Pro Logic dekoduje dźwięk przestrzenny 5.1 zawarty w dźwięku stereo i nie jest to jakieś pseudo przestrzenny dźwięk. Dekoder opart jest o "procesor" dźwięku wyprodukowany przez Laboratorium Dolby. Z tego wynika, że Manta robiąc downmix koduje sygnał przestrzenny 5.1 do stereo a dekoder Dolby Pro Logic rozdziela znów sygnał na 6 kanałów.
Mój dekoder nie potrzebuje sygnału DD czy DD+ z powodzeniem do niedawna miałem efekty 5.1 z nicamu czy mam z podstawowej ścieżki DVB-T mpeg.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
No trudno, próbujemy po kolei:
O ile pamiętam, żeby korzystać z Dolby surround nagranie musiało być wcześniej odpowiednio zmiksowane w studio, oczywiście z udziałem słynnego (analogowego) procesora Dolby. To był jeden z powodów, dla którego się to nie przyjęło, a drugi to marny końcowy efekt. Pokaż mi współczesnego producenta nagrań, który wydaje materiał audio w tym systemie.
i jeszcze:
pozdr.
- tym urządzeniem ma być 6-cio kanałowy wzmacniacz kina domowego (KD) albo podobny amplituner, z tym że część radiową wtedy opuszczamy. Obydwa urządzenia powinny mieć cyfrowe wejście S/PDiF, 6 pełnych kanałów audio i dekoder Dolby Digital na pokładzie. W zasadzie są bez problemu do kupienia.nikt nie określił czym - jakim urządzeniem końcowym ma być dekodowany ten dźwięk
- a to coś nowego, nie wiedziałem że w moich starych kasetach stereo siedzi prawdziwy dźwięk przestrzenny 5.1. Zaraz sobie wypróbujęMój Dekoder Dolby Pro Logic dekoduje dźwięk przestrzenny 5.1 zawarty w dźwięku stereo..
- ano jest, i wiesz o tym doskonale. Pro logic czy inny surround to były systemy pseudo-przestrzenne, obecnie już dawno zapomniane. Podałeś zresztą przepis, jak to sobie zrobić: bierzesz 2 kanały L,R obojętnie z czego, podłączasz do wzmacniacza HiFi z Dolby Pro-logic (jakieś lata 90) i gotowe Tylko co? proteza, bo nie ma to nic wspólnego z oryginałem 5.1, o ile jest nadawany. Bo nawet nie jest do tego potrzebny.i nie jest to jakieś pseudo przestrzenny dźwięk.
O ile pamiętam, żeby korzystać z Dolby surround nagranie musiało być wcześniej odpowiednio zmiksowane w studio, oczywiście z udziałem słynnego (analogowego) procesora Dolby. To był jeden z powodów, dla którego się to nie przyjęło, a drugi to marny końcowy efekt. Pokaż mi współczesnego producenta nagrań, który wydaje materiał audio w tym systemie.
- a ma ta Manta procesor Dolby Pro-Logic w środkuZ tego wynika, że Manta robiąc downmix koduje sygnał przestrzenny 5.1 do stereo..
i jeszcze:
- to chyba w komplecie z tym dekoderem Pro Logic, który podłączyłeś. Tylko że nie podałeś typuProszę MANTE MMRTUN0001 HD dopisać do urządzeń w pełni obsługujących dźwięk DD+, bo ja uzyskuje dźwięk 5.1 po włączeniu w menu DD+
pozdr.
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Nie każdy nagranie jest kodowane w systemie Dolby Pro Logic, ale większość filmów jest. Dekoder ten jeśli nie rozpozna sygnału 5.1 odtwarza zwykłe stereo a dokładniej 2.1(właściwie 3.1, prawy-lewy przód, centralny i subwoofer). Jeśli np w filmie nic się nie dzieje to słychać tylko lektora w głośniku centralnym.A jak nadawany jest dźwięk 5.1 to słychać dźwięk przestrzenny ze wszystkich głośników.adac pisze:- a to coś nowego, nie wiedziałem że w moich starych kasetach stereo siedzi prawdziwy dźwięk przestrzenny 5.1. Zaraz sobie wypróbujęMój Dekoder Dolby Pro Logic dekoduje dźwięk przestrzenny 5.1 zawarty w dźwięku stereo..
Odpowiedz jak wyżej, większość filmów ma ścieżkę dźwiękową w systemie Dolby Pro Logic (poczekaj do końca napisów w filmie, jeśli film ma ścieżkę w Dolby Pro Logic to jest to napisane)adac pisze:- ano jest, i wiesz o tym doskonale. Pro logic czy inny surround to były systemy pseudo-przestrzenne, obecnie już dawno zapomniane. Podałeś zresztą przepis, jak to sobie zrobić: bierzesz 2 kanały L,R obojętnie z czego, podłączasz do wzmacniacza HiFi z Dolby Pro-logic (jakieś lata 90) i gotowe Tylko co? proteza, bo nie ma to nic wspólnego z oryginałem 5.1, o ile jest nadawany. Bo nawet nie jest do tego potrzebny.i nie jest to jakieś pseudo przestrzenny dźwięk.
O ile pamiętam, żeby korzystać z Dolby surround nagranie musiało być wcześniej odpowiednio zmiksowane w studio, oczywiście z udziałem słynnego (analogowego) procesora Dolby. To był jeden z powodów, dla którego się to nie przyjęło, a drugi to marny końcowy efekt. Pokaż mi współczesnego producenta nagrań, który wydaje materiał audio w tym systemie.
Nie wiem, ja tylko stwierdzam fakt. Może tylko naśladuje, bo chinole wszystko podrabiają!adac pisze:- a ma ta Manta procesor Dolby Pro-Logic w środkuZ tego wynika, że Manta robiąc downmix koduje sygnał przestrzenny 5.1 do stereo..
Mój dekoder Dolby Pro Logic to CAT CS-888 znaleziony na śmietniku w Niemczech i mam dźwięk 5.1. A ty wydałeś pewnie ponad 2000pln za swój i to cię boli!adac pisze: i jeszcze:- to chyba w komplecie z tym dekoderem Pro Logic, który podłączyłeś. Tylko że nie podałeś typuProszę MANTE MMRTUN0001 HD dopisać do urządzeń w pełni obsługujących dźwięk DD+, bo ja uzyskuje dźwięk 5.1 po włączeniu w menu DD+
pozdr.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 8 marca 2011, o 15:11
- Miejscowość: Warszawa
- Odbiornik: LG OLED55B9
- Instalacja antenowa: Indywidualna na dachu.
- Nadajnik - obiekt nadawczy: PKiN
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
darpajdp - jak chcesz tak ostro, to uzupełnij swoją wiedzę. Dekoder Dolby ProLogic niczego nie rozpoznaje. Po prostu przetwarza dźwięk dwukanałowy do 5.1 według jego ustawienia ręcznego bez względu na to czy ma to sens czy nie. Filmy nagrane w Dolby Surround wychodzą dobrze, ale nagrania "czystego" stereo potrafią brzmieć fatalnie.
Dopiero dekodery cyfrowe rozpoznają sposób kodowania.
Dopiero dekodery cyfrowe rozpoznają sposób kodowania.
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Masz rację, źle się wyraziłem. Nie rozpoznaje czy to dźwięk 2.0, czy 5.1 jak to jest w cyfrowych dekoderach. Muzyka nagrana w stereo faktycznie brzmi nieraz bardzo źle, też fakt. Ale to jest dekoder do odtwarzania ścieżek dźwiękowych w filmach, zapisanych w systemie Dolby Surround Pro Logic a nie słuchania muzyki stereo na 6 głośnikach. Jak chcę mieć efekt przestrzennego dźwięku z sygnału stereo mogę zawsze włączyć tryb Hall lub Matrix ale to jest sztuczny dźwięk przestrzenny. Ale przy oglądaniu Tv, koncertów a zwłaszcza filmów z efektami przestrzennymi się sprawdza i o to chodzi. Muzykę słucham w stereo na innym sprzęcie.wsz pisze:darpajdp - jak chcesz tak ostro, to uzupełnij swoją wiedzę. Dekoder Dolby ProLogic niczego nie rozpoznaje. Po prostu przetwarza dźwięk dwukanałowy do 5.1 według jego ustawienia ręcznego bez względu na to czy ma to sens czy nie. Filmy nagrane w Dolby Surround wychodzą dobrze, ale nagrania "czystego" stereo potrafią brzmieć fatalnie.
Dopiero dekodery cyfrowe rozpoznają sposób kodowania.
Nikogo nie przekonuje do Dolby Pro Logic żeby się cofał w rozwoju.
Pisząc post o uzyskaniu dźwięku 5.1 z Manty ustawionej w tryb odbioru DD+, chciałem pokazać że można.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Być może niepotrzebnie rozpisaliśmy się o starych analogowych systemach, bo może to kogoś wprowadzić w błąd. Wyjaśnijmy: chodzi o eksperyment, który wykonał sobie kol. darpajdp, ale nie jest to obowiązujący system nadawania dźwięku w DVB-T. Szukający tunera STB nie powinni brać tego pod uwagę. Chyba że ktoś lubi eksperymenty i ma dekoder pro-logic, to może sobie powtórzyć, nawet jest napisane jak
Przypomnienie: dla dekodera DVB-T obowiązkowy jest odbiór dźwięku kodowanego cyfrowo : Mpeg 1 (Layer 1,2) i Dolby Digital (AC-3 i E-AC3). O to należy pytać sprzedawcę i to sprawdzić w specyfikacji odbiornika.
Przypomnienie: dla dekodera DVB-T obowiązkowy jest odbiór dźwięku kodowanego cyfrowo : Mpeg 1 (Layer 1,2) i Dolby Digital (AC-3 i E-AC3). O to należy pytać sprzedawcę i to sprawdzić w specyfikacji odbiornika.
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 15 czerwca 2009, o 18:05
- Odbiornik: Skymax ME2012; Wiwa HD-90; Panas. L37E5E; Ferg. Ariva 250
- Instalacja antenowa: antena szerokopasmowa "siatkowa" ze wzmacniaczem
- Nadajnik - obiekt nadawczy: pTON Łódź EC4
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Wypadałoby zacząć uzupełniać listę o tunery na nowym chipsecie Mstara.
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
jeden z uzytkownikow forum potwierdza, ze e-ac3 dziala na tunerze canva t261 z najnowszym oprogramowaniem z 14. wrzesnia. dla modelu t710 tez jest poprawka z tego dnia, ale jeszcze nie przetestowano.
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Tak potwierdzam po aktualizacji softu tuner odtwarza EAC-3 (Canvat261) sprawdzane na tvp1
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Telewizor LG 37LK450. Niestety nie mam jeszcze tvp1 z mux3, ale plik http://testddplus.republika.pl/ts/test_ddplus.ts odtwarza z dżwiękiem (pojawia się dźwięk mniej więcej w środku nagrania). Tak więc zdaje się, że obsługuje
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
Technisat Viola HD T1, działa downmix do stereo na ścieżce E-AC3 na TVP1.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 11 lutego 2009, o 13:14
- Odbiornik: Golden Media Unibox 9080 Combo Plus, LG 37LV5500
- Instalacja antenowa: Dipol Tri Digit
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Mikstat + tyłem Kobyla Góra
Re: Dolby Digital Plus (E-AC3)
LG 37LV5500, downmix ok.