Jestem zupełnie zielony w temacie DVB-T - co kupić ?

Nornik

Jestem zupełnie zielony w temacie DVB-T - co kupić ?

Post autor: Nornik »

Witam !
Mam zamiar kupić odbiornik do odbioru DVB-T Ferguson FT-8100 pvr , aby odbierać telewizję
cyfrową . Mieszkam w Warszawie na Bielanach , Wólka Węglowa . Jest to domek jednorodzinny i
odbiór telewizji analogowej sprawiał problemy na zwykłej antenie siatkowej.Antena zamontowana
na dachu była przesłonięta przez drzewo na przeciwko , którego nijak nie można ominąć .
Przeglądałem te forum i wiele innych i dalej nie wiem jaką antenę kupić - chociaż z tego
co wyczytałem to jakaś jagi czy tak jakoś tak , ale kompletnie nie wiem czy aby na pewno
będzie odpowiednia.Aha - tuż obok na moim podwórku stoi wielki transformator no i to
zasłaniające drzewo i dach drugiego domu . Proszę mi coś podpowiedzieć - jeśli nie sprawi to
kłopotu . Co kupić , jak ustawić i.t.d...Z anteną satelitarną poradziłem sobie i jakoś nieźle
odbiera. Ale właśnie dlatego kupiłem sobie cyfrowy polsat bo nie mogłem odbierać prawidłowo
telewizji na zwykłej antenie analogowej.
Przepraszam za przydługi post ale naprawdę jak czytam to jestem bardzo zielony.

Demon

Re: Jestem zupełnie zielony w temacie DVB-T - co kupić ?

Post autor: Demon »

Transformator nie powinien przeszkadzać. Raczej, jeżeli już, przeszkadzają urządzenia nadające na wysokich częstotliwościach, jak stacje bazowe sieci komórkowych. Wtedy użyj filtr GSM TZU 198-62 5-862MHz.

Od ciebie do Raszyna to około 25 km a do PKiN 11. Znacznie silniejszy sygnał powinieneś mieć z Raszyna. Tam skieruj antenę kierunkową.

Moja propozycja: Jeżeli masz tuner radiowy z wejściem antenowym, to możesz rozbudować instalację o: Do połączenia TV i radia z gniazdem możesz użyć przewód koncentryczny 75 Om TRISET-113 1,13/4,8/6,8.

Jeżeli masz dwa odbiorniki, to zastosuj rozgałęźnik rozgałęźnik TV dwudrożny R-2 Signal oraz ewentualnie dodatkowe gniazdo, złączki i przewody łączące.