Na razie mało wiadomo o nowym programie „
SPORTRADIO”, który został w czwartek dodany do drugiego multipleksu ogólnoniemieckiego. Oficjalny start programu odbędzie się w sobotę (29.5.), o godzinie 18, wtedy zostanie uruchomiona również strona internetowa. Koncesję ogólnoniemiecką otrzymała rozgłośnia od regulatora rynku w Saksonii, w Lipsku zlokalizowana jest siedziba stacji. Wiadomo, że 67 z 83 milionów Niemców mieszka obecnie w zasięgu rozgłośni.
„To, co od dawna odnosi sukcesy na rynku w największych zachodnich krajach, takich jak Francja, Wielka Brytania, Włochy i USA, chcemy po raz pierwszy zaoferować niemieckim fanom sportu”, wyjaśnia Erwin Linnenbach, prezes spółki Sportradio Deutschland. W lecie br. program zostanie rozszerzony na całą dobę przez siedem dni w tygodniu. Sportradio jest obecnie jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, przeprowadzana jest rekrutacja ekipy. „Prawdziwi fani sportu mają zawsze czas na sport. Dlatego chcemy poświęcać się przez całą dobę wyłącznie tematyce sportowej – niezależnie od tego, czy mecz ligowy, czy inne wydarzenie sportowe nadawane będą na żywo i nie na żywo. Oczywiście w programie będzie piłka nożna, ale bynajmniej nie wyłącznie. Zajmiemy się całą gamą sportów: od sportów wyczynowych i amatorskich, przez rekreację, fitness i zdrowie po eSport.
„Robimy coś, czego nikt wcześniej w Niemczech nie robił”, mówi dyrektor programowy Alexander Fabian, „cały czas rozmawiamy o sporcie. Sportradio to rodzaj stałego podcastu na temat najpiękniejszego hobby na świecie.” Na antenie nie pojawi się tylko piłka nożna, słuchacze mogą oczekiwać całe spektrum sportu, również najlepsze wyniki w historii sportu, nauki o sporcie po sporty zdrowotne z poradami dotyczącymi ćwiczeń i zdrowia w życiu codziennym. W tym celu Fabian zebrał zespół z całych Niemiec, składający się z różnych redakcji, posiadających doświadczenie we wszystkich rodzajach sportu. W tym celu założył największą redakcję wiadomości sportowych w niemieckim radiu i wrócił do swojego rodzinnego miasta po pobycie w rozgłośni „90elf”, która 10 lat temu transmitowała rozgrywki piłki nożnej w radiu aż do utraty licencji na transmisję. Procował również w Sport1 i Amazon Music, stacjach, które również oferowały piłkę nożną na żywo i utraciły koncesję. Licencję na transmisję audio na następne lata wykupiła Grupa robocza nadawców publicznych Republiki Federalnej Niemiec „ARD”, czyli regionalne rozgłośnie publiczne.
Linnenbach twierdził w różnych
interwiew, że prowadzą rozmowy, aby nabyć prawa do retransmisji części meczów od ARD.
„Patrząc w przyszłość, chcemy rozwijać się wraz z partnerami z branży sportowej i wspólnie tworzyć sportowe radio, które jest najnowocześniejsze pod względem treści, technologii i ekonomii”, cytuje Linnenbacha portal
radioszene.de. Spółka Sportradio Deutschland należy do inwestora technologicznego Bugovics Industries. Inwestor z Lipska jest aktywny w różnych punktach łańcucha wartości niemieckiego rynku radiowego.
Spółka
Teutocast otrzymało również koncesję na regionalną wersję rozgłośni „Sportradio NRW” w Nadrenii Północnej-Westfalii.
Warto przypomnieć, że również Český rozhlas CRo, czyli czeskie radio publiczne, uruchomiło w maju br. rozgłośnię sportową Radiožurnál Sport.
https://sport.rozhlas.cz/
https://portal.rozhlas.cz/uzitecne-rady ... ab-8142634