Kampania informacyjna o cyfryzacji

przejście z nadawania analogowego na cyfrowe, strategie, plany i testy
belzebiusz
Posty: 2498
Rejestracja: 5 grudnia 2011, o 15:35
Odbiornik: .
Sony KDL-42W805A
Not Only TV LV5T Deluxe (USB)
Instalacja antenowa: 19-elementowa Yagi
z symetryzatorem,
na kominie
Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN: Siedlce/Łosice i Dęblin/Ryki

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: belzebiusz » 29 kwietnia 2014, o 19:46

Na multipleks wszedł ostatni nowy nadawca w tym rozdaniu. Prezes UKE: cyfryzacja przebiegła pomyślnie
http://www.biznes.newseria.pl/news/na_m ... 1076124364
Na trzech multipleksach jest już komplet nadawców. Wczoraj nadawanie rozpoczął 24 kanał – Fokus TV, a TVP1 zaczęło nadawanie tylko w wersji HD. Symboliczne wyłączenie ostatniego naziemnego nadajnika ogólnopolskiej telewizji analogowej miało miejsce niespełna rok temu. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, odpowiedzialna za cyfryzację, uważa, że cały proces był sukcesem i udało się uniknąć błędów, które pojawiały się w innych krajach.

– Cały proces wyłączania telewizji analogowej odbywał się w siedmiu etapach, począwszy od listopada 2012 roku, a skończywszy na 23 lipca 2013 roku, kiedy to w Polsce zniknął sygnał analogowy, od tej pory mamy tylko technikę cyfrową – przypomina Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

W trakcie cyfryzacji 108 stacji głównych oraz 137 stacji retransmisyjnych, nadających sygnał analogowy, zastąpione zostały przez 195 cyfrowych stacji głównych oraz 127 stacji doświetlających.

– Cyfryzacja to ogromny, złożony proces społeczny i gospodarczy, dlatego że zarówno nadawcy musieli przejść na nową technologię, jak i obywatele musieli albo zakupić nowe telewizory albo przystawki do starszych modeli telewizorów – tłumaczy Gaj.

Na cyfryzacji przede wszystkim skorzystali konsumenci, którzy nie chcą płacić operatorom kablowym lub satelitarnym. Do tej pory w ramach telewizji analogowej za darmo dostępnych było jedynie siedem kanałów, w tym podstawowe: TVP1, TVP2, TV4, TVN czy Polsat.

– Teraz mamy ogólnie dostępne 24 programy – mówi Magdalena Gaj. – To jest trzykrotne zwiększenie oferty programowej, co dla widza jest bardzo istotne. Mamy też lepszą jakość i obrazu, i dźwięku – podkreśla prezes UKE.

28 kwietnia z multipleksu (MUX 1) usunięto TVP1 w standardowej rozdzielczości. Obecnie program ten dostępny jest wyłącznie w wersji HD. To symboliczne zakończenie procesu cyfryzacji. Po kilkunastu minutach zwolnione miejsce wypełnił nowy kanał – Fokus TV

– 28 kwietnia to jest data, kiedy wszedł na multipleks ostatni nowy, komercyjny nadawca w tym rozdaniu. Nowy, czyli taki, który nie jest nadawcą wprowadzonym na multipleks jako dotychczas nadający analogowo – mówi Magdalena Gaj.

Jak przekonuje prezes UKE, proces cyfryzacji w Polsce był bardzo udany, chociaż nastąpił z pewnymi opóźnieniami. Jednak udało się uniknąć błędów, które popełniły inne kraje.

– W ogromnych i rozwiniętych Stanach Zjednoczonych trzeba było zatrzymać cały proces i wyznaczyć nową datę wyłączenia nadawania analogowego, ponieważ społeczeństwo było źle poinformowane i nie poradziło sobie z tym procesem – twierdzi Gaj. – Nie mieliśmy żadnych skarg, a jeśli były, to były rozwiązywalne. To była kwestia braku możliwości w odbiorze, trzeba było albo inaczej podłączyć dekoder, albo w innym kierunku skierować antenę – zapewnia.

adac
Posty: 1866
Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: adac » 29 kwietnia 2014, o 22:25

Ncóż, 28.04 kończy wreszcie ten mocno przedłużający się nazwijmy to: proces, zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem. Inaczej w tak uroczystym momencie nie wypada. W pewnym sensie to ulga, myślę że dla wszystkich.
Dab+ już nie będzie budził tak wielkich emocji a poza tym kiedy go wreszcie wdrożą to będzie już przestarzały i trzezba będzie myśleć o następnym.

belzebiusz
Posty: 2498
Rejestracja: 5 grudnia 2011, o 15:35
Odbiornik: .
Sony KDL-42W805A
Not Only TV LV5T Deluxe (USB)
Instalacja antenowa: 19-elementowa Yagi
z symetryzatorem,
na kominie
Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN: Siedlce/Łosice i Dęblin/Ryki

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: belzebiusz » 5 maja 2014, o 20:18

Gdzie dociera teraz naziemny sygnał telewizji?
https://mac.gov.pl/aktualnosci/gdzie-do ... -telewizji
Dzięki cyfryzacji telewizji naziemnej Telewizja Polska dociera do większej liczby mieszkańców kraju: 99,5 % z nas jest w zasięgu jej sygnału. Wcześniej naziemny sygnał analogowy TVP docierał tylko do 98,7%.

Programy TVP

Przed cyfryzacją TVP 1 docierała do 98,7% mieszkańców, a telewizja regionalna – tylko do 71%. Teraz programy telewizji publicznej (TVP1 HD, TVP2 HD, TVP Info, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Historia, TVP Rozrywka nadawane w ramach tzw. multipleksu trzeciego MUX-3) docierają do 99,5%.

Właściwe dla swego miejsca zamieszkania programy regionalne TVP odbiera co najmniej 98% osób (co najmniej, bo 98% to zasięg sprzed 25 kwietnia, a przeprowadzona teraz rekonfiguracja poprawiła zasięg telewizji regionalnych)

Programy komercyjne dostępne wcześniej drogą analogową

Cztery programy komercyjne (Polsat, TVN, TV Puls, TV 4) docierały wcześniej - w zależności od stacji od 25% do 86% mieszkańców.

Dziś dostępne są w ramach tzw. multipleksu drugiego (MUX-2) i może je odbierać 98,5 proc. mieszkańców.

Programy komercyjne niedostępne wcześniej drogą analogową

Multipleks drugi zawiera też dodatkową ofertę o tym samym zasięgu: TVN7, PULS 2, TV6 i Polsat Sport News.

Dzięki cyfryzacji można też w ramach tzw. multipleksu pierwszego (MUX-1) oglądać programy, które wcześniej w ogóle nie były dostępne drogą naziemną. To Eska TV, TTV, Polo TV, ATM Rozrywka, TV Trwam, TVP ABC, Stopklatka TV i Fokus TV. Docierają one do 98,6% populacji kraju

(Dane te zostały zebrane przez UKE i TVP)

Podstawą procesu cyfryzacji telewizji naziemnej jest w Polsce ustawa z 30 czerwca 2011 r. o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej. Stanowi ona, że sygnałem programów naziemnych ma być objętych 95% populacji kraju.

Awatar użytkownika
ObywatelDVB-T
Posty: 1724
Rejestracja: 8 lutego 2012, o 17:50
Odbiornik: Samsung UE40D6500 / Ferguson Ariva T-60 / Ferguson DAB+150
Instalacja antenowa: UHF 44/21-69 Tri Digital + UHF 19/21-69 + VHF Dipol 11/5-12 + wzm. Terra MA-062
Nadajnik - obiekt nadawczy: Kosztowy, Kamieńsk, Św.Krzyż

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: ObywatelDVB-T » 6 maja 2014, o 09:25

Statystyki swoje a życie swoje. Co innego zasięg a co innego stabilny odbiór. Ten sam UKE jednocześnie opiniuje dane o zasięgu i o tym że prawie 3% polaków ma ograniczony dostęp do regionalnych i ogólnopolskich stacji telewizyjnych.

Awatar użytkownika
K63
Posty: 2307
Rejestracja: 30 lipca 2011, o 20:48
Odbiornik: 2xTV + 2xSTB Combo / Neon+
Instalacja antenowa: LOG 2-69 + DIPOL 19/21-60 w polar. V, wzm.Telmor WWK-840, rozg. Telmor RDM-2F
Nadajnik - obiekt nadawczy: Gorlice, Sucha Góra (PL), Bardejov (SK)

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: K63 » 22 maja 2016, o 22:07


Awatar użytkownika
ObywatelDVB-T
Posty: 1724
Rejestracja: 8 lutego 2012, o 17:50
Odbiornik: Samsung UE40D6500 / Ferguson Ariva T-60 / Ferguson DAB+150
Instalacja antenowa: UHF 44/21-69 Tri Digital + UHF 19/21-69 + VHF Dipol 11/5-12 + wzm. Terra MA-062
Nadajnik - obiekt nadawczy: Kosztowy, Kamieńsk, Św.Krzyż

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: ObywatelDVB-T » 9 grudnia 2016, o 13:28

Najnowsze wyniki oglądalności DVB-T z listopada, bez nowych kanałów z grupy MUX-8 i bez TV Trwam bo ta nie podpisała umowy z instytutem Nielsen Audience Measurement.
Na lidera tym razem wyrósł Polsat, najwięcej tracą kanały TVP w tym najbardziej TVP Info, nawet pseudo hd mu nie pomaga, jedynie TVP ABC dobrze stoi i zanotował duży wzrost.
Bardzo kiepsko wypada tak jak w poprzednich badaniach Polsat Sport News tym razem jest na przedostatnim miejscu, bywał na ostatnim, nie dziwi zatem że Polsat chce go zmienić na Super Polsat. Jak widać wśród widzów NTC kanał sportowy jaki by nie był, nie cieszy się uznaniem, widać to nie ta grupa odbiorców.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/po ... o-tvp-info

Dla reklamodawców najważniejszy jest przedział wiekowy od 16 do 49 lat, czyli ta tabela:
Obrazek

Awatar użytkownika
DanielK
Posty: 517
Rejestracja: 31 stycznia 2009, o 13:12

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: DanielK » 29 stycznia 2019, o 22:47

Kilka dni temu usłyszałem na antenie Polskie Radio 24 reklamę o bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej.
Podawano w niej adres strony internetowej:
http://multipleks.emitel.pl

Odpowiedz