Kampania informacyjna o cyfryzacji
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 14 stycznia 2010, o 10:41
- Odbiornik: Wiwa HD-90 (111115.491511.1)
- Instalacja antenowa: Dipol 44/21-60 Tri Digit ze wzmacniaczem 30dB
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Kołowo
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Na nowoczesnym LCD też nie zobaczy się różnicy, bo przecież pół ekranu nie może być nadawane w HD, a pół w SD lols.
Ale nadal to jest oszustwo. Ja tego nie akceptują absolutnie.
Ale nadal to jest oszustwo. Ja tego nie akceptują absolutnie.
- TomW
- Posty: 904
- Rejestracja: 27 grudnia 2011, o 21:44
- Odbiornik: Samsung UE32F5000
- Instalacja antenowa: Siatkowa, pokojowa DAVBOL W1 (parter)
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Kosztowy
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Zgoda. Tak próbuje się dotrzeć do ludzi z informacją. Przez proste porównanie. Jak komuś to pomoże zrozumieć zalety cyfryzacji, to moim zdaniem cel uświęca środki.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 9 sierpnia 2011, o 07:31
- Odbiornik: LG 55LM860V,LG 42LS9000,tablet z dvb-t do basenu
- Instalacja antenowa: antena ATX107 i jest na balkonie z Multiswitch MP-0516
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Chorągwica - MX 1,2,3
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
na Filmbox HD też dzielą ekran na połowę i pokazują różnicę SD i HD .
-----
może zrobią jakiś spot z porównaniem obrazu SD i HD w telewizji naziemnej .
-----
może zrobią jakiś spot z porównaniem obrazu SD i HD w telewizji naziemnej .
- kupon
- Posty: 670
- Rejestracja: 18 lutego 2009, o 15:02
- Odbiornik: Panasonic TX-50DXU701 / Panasonic TX 32AS650E
- Instalacja antenowa: Dipol 44/21-69 Tri Digit+DIPOL-4/5-12 pol.V+Zwrotnica antenowa FM/6-12/21-69/75
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Chorągwica
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Może się komuś przyda.
http://cyfryzacja.gov.pl/%E2%80%9EZagub ... y,713.html
http://cyfryzacja.gov.pl/%E2%80%9EZagub ... y,713.html
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Jednak nie podają w tej informacji że dobrze by było zmienić kraj na Włochy albo Niemcy przed skanowaniem, bo jeśli tego nie zrobimy to dalej będzie problem.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 1 sierpnia 2011, o 11:01
- Odbiornik: LG M2262D, LG 32LM620S, Wiwa 90
- Instalacja antenowa: Opticum AX 1000 + symetryzator, balkon ok. 6m nad ziemią / 2 metry nad dachem
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Kosztowy (Skrzyczne, Wręczyca)
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
2 godziny temu widzialem calkiem przyzwoity spot o cyfryzacji na TVP Kultura, na innych kanalach wczesniej tego nie widzialem.
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: 4 sierpnia 2010, o 17:22
- Odbiornik: WIWA HD-90
- Instalacja antenowa: antena siatkowa 6-7 m nad ziemią
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN SIEDLCE/ŁOSICE
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Dość nietypowy pomysł na reklame cyfryzacji znalazła ESKA TV:
http://www.eska.tv/przelaczenie
http://www.eska.tv/przelaczenie
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 16 listopada 2010, o 12:30
- Odbiornik: AF9015,IT9135,hd507,hd527,Samsung UE40D5500
- Instalacja antenowa: Dipol-19
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Klepaczka/Błeszno
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Mnie zastanawia natomiast TVP Info Katowice. Na pasku w trakcie aktualności przesuwa się informacja o możliwości cyfrowego odbioru. Wymienione są tylko południowe obszary województwa w zasięgu Skrzycznego i Kosztowych. O północy z nadajnikami Wręczyca i Błeszno cisza, nie wiem czemu taka strategia informacji.
-
- Posty: 420
- Rejestracja: 15 czerwca 2009, o 18:05
- Odbiornik: Skymax ME2012; Wiwa HD-90; Panas. L37E5E; Ferg. Ariva 250
- Instalacja antenowa: antena szerokopasmowa "siatkowa" ze wzmacniaczem
- Nadajnik - obiekt nadawczy: pTON Łódź EC4
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Napisz do nich, może odpowiedzą. Ja pisałem w sprawie informacji o DVB-T na pasku do oddziału łódzkiego i odpowiedzieli.
-
- Posty: 909
- Rejestracja: 24 lutego 2011, o 10:12
- Miejscowość: Świecie
- Instalacja antenowa: ATV 21/21-60(H),ATV 19/21-69(H),ATV 19/21-60(V),VHF Turbo-T(H)
2xUKF 5 elem. - Nadajnik - obiekt nadawczy: *Kisielice*,*Trzeciewiec*,*Osielsko*
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Pomysł ESKI bardzo fajny promujący całe DVB-T a nie tylko kanał ESKA. Takie inicjatywy bardzo mi się podobają. Próżno oczekiwać tego od Polsatu czy TVN'u. Dla nich DVB-T nie pasuje do platformowego płatnego modelu biznesowego. Za to brak zaangażowania ze strony TVP dziwi najbardziej... Mają najwięcej kanałów i najwięcej mogą zyskać a zero zainteresowania propagowaniem tematu. Taka ciemna zamknięta masa betonu...
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 16 października 2010, o 18:01
- Odbiornik: TV: Globo HD-XS2+NotOnlyTV Hybrid USB LV5HD
DAB: Dual DAB4 - Instalacja antenowa: ATX-91
- Nadajnik - obiekt nadawczy: TV:R-cin+PKiN/R-yn, DAB+: Trz-ec+PKiN
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Najbardziej promowaniem DVB-T zainteresowane są te stacje, które na cyfryzacji zyskają najwięcej czyli Puls i ZPR-y. Puls juz od bardzo dawna w blokach reklamowych informuje o dostępności i zaletach NTC. To samo tyczy się Eski. Tuż po uruchomieniu kolejnych nadajników w MUX-1 informowano również w radiu o fakcie. A dla głosujących na Hit Lata na festiwalu transmitowanym przez Polo TV (wspomniałem o nim w odpowiednim wątku) do wygrania były telewizory z MPEG-4. Również prowadzący wspominali "możecie nas oglądać nie tylko na xxx kanale w CP czy N, ale także w naziemnej telewizji cyfrowej".
Od czasu do czasu w "Pomorskiej" pojawiają sie informacje, że można oglądać NTC i "z czym to się je". Parę dni temu była informacja o starcie Pulsu 2.
A od tygodnia jest emitowana nowa, apokaliptyczna reklama państwowej kampanii cyfryzacyjnej.
Od czasu do czasu w "Pomorskiej" pojawiają sie informacje, że można oglądać NTC i "z czym to się je". Parę dni temu była informacja o starcie Pulsu 2.
A od tygodnia jest emitowana nowa, apokaliptyczna reklama państwowej kampanii cyfryzacyjnej.
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
I ja dołożę przysłowiową cegiełkę do tego tematu.
Mianowicie z mojego punktu widzenia sama akcja informacyjna jest znikoma i nie dociera do wielu ludzi.
Społeczeństwo w miastach ma inny poziom świadomości ale wsie polskie to katastrofa.
Według mnie akcja powinna przebiegać na kilku frontach
Podstawa to TV, częściej i łopatologicznie
Radio: ono może dotrzeć do starszych
Ale taką podstawą dla starszych ludzi jest gazeta, ponieważ wielu z nich kupuje czy to dzienniki czy inne gazety typu Fakt, SE czy coś poważniejszego regionalnego a to podnosi poziom świadomości. Tu nie chodzi o to by starsze pokolenia nagle umiały wszystko zrobić ale żeby wiedziały że muszą szukać pomocy, sprzętu
Dobrą opcją na wsiach jest dotarcie do ludzi poprzez listonoszy. W przeciwieństwie do miast kontakt listonoszy z klientem jest dużo większy a to mogłoby pomóc
Może moje pomysły wydadzą się głupie dla wielu ale spójrzcie na to obiektywnie: jeżeli akcja informacyjna dalej będzie tak wyglądać to społeczeństwo będzie miało powód do narzekania na polityków i będzie miało rację
Dodam na koniec że warto byłoby obrazowo przedstawić nieuczciwe praktyki przedstawicieli np Cyfry (w okolicach Tarnowa narobili szumu czego byłem świadkiem i musiałem z nich zrobić idiotów) a nie tylko o tym wspominać
Mianowicie z mojego punktu widzenia sama akcja informacyjna jest znikoma i nie dociera do wielu ludzi.
Społeczeństwo w miastach ma inny poziom świadomości ale wsie polskie to katastrofa.
Według mnie akcja powinna przebiegać na kilku frontach
Podstawa to TV, częściej i łopatologicznie
Radio: ono może dotrzeć do starszych
Ale taką podstawą dla starszych ludzi jest gazeta, ponieważ wielu z nich kupuje czy to dzienniki czy inne gazety typu Fakt, SE czy coś poważniejszego regionalnego a to podnosi poziom świadomości. Tu nie chodzi o to by starsze pokolenia nagle umiały wszystko zrobić ale żeby wiedziały że muszą szukać pomocy, sprzętu
Dobrą opcją na wsiach jest dotarcie do ludzi poprzez listonoszy. W przeciwieństwie do miast kontakt listonoszy z klientem jest dużo większy a to mogłoby pomóc
Może moje pomysły wydadzą się głupie dla wielu ale spójrzcie na to obiektywnie: jeżeli akcja informacyjna dalej będzie tak wyglądać to społeczeństwo będzie miało powód do narzekania na polityków i będzie miało rację
Dodam na koniec że warto byłoby obrazowo przedstawić nieuczciwe praktyki przedstawicieli np Cyfry (w okolicach Tarnowa narobili szumu czego byłem świadkiem i musiałem z nich zrobić idiotów) a nie tylko o tym wspominać
-
- Posty: 909
- Rejestracja: 24 lutego 2011, o 10:12
- Miejscowość: Świecie
- Instalacja antenowa: ATV 21/21-60(H),ATV 19/21-69(H),ATV 19/21-60(V),VHF Turbo-T(H)
2xUKF 5 elem. - Nadajnik - obiekt nadawczy: *Kisielice*,*Trzeciewiec*,*Osielsko*
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Pudel w 100% się z Tobą zgadzam. Wielu ludzi nadal nie wie, nie rozumie że ich stary działający telewizor podłaczony do zwykłej anteny przestanie odbierać.
Mieszają się pojęcia cyfrowych platform, kablówek, anten zbiorczych, analogu, cyfry.
Wielu ludzi odbierających dziś analogowe programy za pomocą zwykłych anten pyta się mnie co to jest ta nowa telewizja naziemna... To pojęcie nie fukncjonowało dotąd w naszym społeczeństwie i jest czymś nowym, niezrozumiałym. Kojarzy się z nową płatną ofertą. Dlatego tak łatwo ludzie dają się naciągać naciągaczom sprzedającym płatne telewizje satelitarne.
Brakuje programów edukacyjnych w telewizji. Tak jakby sama telewizja nie była zainteresowana zmianą która jej bezpośrednio dotyczy.
TVP ze środków abonamentowych może sama nakręcić filmy edukacyjne i puszczać je do znudzenia wkółko na różnych swoich antenach: TVP1 przed wiadomościami zamiast reklam, w TVP Info, w TVP2. To jest obowiązek telewizji publicznej - edukować.
Samo mówienie że to rewolucja i że nowe możliwości i że lepszy obraz nie jest żadną informacją i żadnym zachęceniem. Wielu dziś ma bardzo dobrą jakość analogu i wprowadzanie DVB-T wcale im jakości nie poprawi. Wielu też nie potrzebuje więcej kanałów i analogowe TVP1,2,Info Polsat im w zupełności wystarcza.
Mieszają się pojęcia cyfrowych platform, kablówek, anten zbiorczych, analogu, cyfry.
Wielu ludzi odbierających dziś analogowe programy za pomocą zwykłych anten pyta się mnie co to jest ta nowa telewizja naziemna... To pojęcie nie fukncjonowało dotąd w naszym społeczeństwie i jest czymś nowym, niezrozumiałym. Kojarzy się z nową płatną ofertą. Dlatego tak łatwo ludzie dają się naciągać naciągaczom sprzedającym płatne telewizje satelitarne.
Brakuje programów edukacyjnych w telewizji. Tak jakby sama telewizja nie była zainteresowana zmianą która jej bezpośrednio dotyczy.
TVP ze środków abonamentowych może sama nakręcić filmy edukacyjne i puszczać je do znudzenia wkółko na różnych swoich antenach: TVP1 przed wiadomościami zamiast reklam, w TVP Info, w TVP2. To jest obowiązek telewizji publicznej - edukować.
Samo mówienie że to rewolucja i że nowe możliwości i że lepszy obraz nie jest żadną informacją i żadnym zachęceniem. Wielu dziś ma bardzo dobrą jakość analogu i wprowadzanie DVB-T wcale im jakości nie poprawi. Wielu też nie potrzebuje więcej kanałów i analogowe TVP1,2,Info Polsat im w zupełności wystarcza.
- TomW
- Posty: 904
- Rejestracja: 27 grudnia 2011, o 21:44
- Odbiornik: Samsung UE32F5000
- Instalacja antenowa: Siatkowa, pokojowa DAVBOL W1 (parter)
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Kosztowy
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Kampania informacyjna o cyfryzacji jest prowadzona w moim odczuciu tak, aby nie postawić przysłowiowej kropki nad "i" wyjasniając szczególy. Może to celowa robota lobby platform SAT? Rodzą się stąd dwuznaczności w interpretacji spotów emitowanych przez telewizję. Ludzie odwiedzają salony platform cyfrowych, "no bo przecież kazali się przełączyć na telewizję cyfrową, sama słyszałam jak mówili, i że analogowa zniknie." To cytat zasłyszanej rozmowy w punkcie operatora jednej z platform. Wstąpiłem tam z ciekawości, bo coś ostatnio dużo ludzi tam widzę. Oczywiście platformiarze będą interpretować telewizję cyfrowa po swojemu.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 9 sierpnia 2011, o 07:31
- Odbiornik: LG 55LM860V,LG 42LS9000,tablet z dvb-t do basenu
- Instalacja antenowa: antena ATX107 i jest na balkonie z Multiswitch MP-0516
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Chorągwica - MX 1,2,3
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
może zamiast naziemna telewizja cyfrowa (dużo ludzi nie wie co to jest ).
bardziej ludziom podchodzi stwierdzenie naziemna platforma cyfrowa lub naziemny pakiet kanałów cyfrowych.
tak jak platformy cyfrowe mają swoje logo ,
to może w telewizja naziemna też powinna mieć jakieś charakterystyczne logo co by ludziom łatwo się kojarzyło . na wsiach ulotki , plakaty itp.
w Anglii telewizja naziemna wzbogaciła się o kolejny kanał. jak włączają kolejne kanały to jest podana informacja do wiadomości publicznej .
było jasno powiedziane , że telewizja naziemna w Polsce nie może być konkurencyjna .
bardziej ludziom podchodzi stwierdzenie naziemna platforma cyfrowa lub naziemny pakiet kanałów cyfrowych.
tak jak platformy cyfrowe mają swoje logo ,
to może w telewizja naziemna też powinna mieć jakieś charakterystyczne logo co by ludziom łatwo się kojarzyło . na wsiach ulotki , plakaty itp.
w Anglii telewizja naziemna wzbogaciła się o kolejny kanał. jak włączają kolejne kanały to jest podana informacja do wiadomości publicznej .
było jasno powiedziane , że telewizja naziemna w Polsce nie może być konkurencyjna .
- Puma
- Posty: 2994
- Rejestracja: 13 kwietnia 2009, o 08:48
- Miejscowość: Chojnice
- Odbiornik: LG 32LM6370 WebOS 4.5, HbbTV 2.0.1
- Instalacja antenowa: Dipol 44/21-69 Tri Digital (bez wzmacniacza), ~7m.n.p.t.
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Trzeciewiec (63km)
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Moim zdaniem brak nacisku na stwierdzenie że jest to oferta DARMOWA, co prawda kolejne multipleksy mogą być płatne ale jest to i tak skok oferty w porównaniu z analogiem.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 9 sierpnia 2011, o 07:31
- Odbiornik: LG 55LM860V,LG 42LS9000,tablet z dvb-t do basenu
- Instalacja antenowa: antena ATX107 i jest na balkonie z Multiswitch MP-0516
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Chorągwica - MX 1,2,3
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
jeżeli będą kolejne multipleksy płatne to będzie zahamowanie możliwości rozwoju oferty darmowej . a to będzie źle . oferta darmowa powinna się rozwijać .
myślę że dobrą reklamą telewizji naziemnej jest reklama w własnym zakresie .
myślę że dobrą reklamą telewizji naziemnej jest reklama w własnym zakresie .
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Z ciekawości skontaktowałem się przez formularz na stronie cyfryzacja.gov.pl
Oto co dostałem w odpowiedzi na zapytanie o promocję DVB-T i moje propozycje:
Zostało 180 dni do wyłączenia analogu a oni nic dalej nie robią a powyższe zamierzenia dalej są w powijakach
Natomiast jeżeli podstawową informacją będą terminy wyłączenia analogu to gratuluje pomysłu bo to tylko wystraszy ludzi którzy tym bardziej uciekną w płatne platformy
I co najważniejsze, jak zawsze padają zdania typu "jest planowane" -> czasu było a było i nic się nie dzieje i moim skromnym zdaniem te 180 dni zmarnują do końca a społeczeństwo znów wpadnie w rozgoryczenie działaniami rządu, zwłaszcza starsze pokolenia które za przeproszeniem w d... mają cyfryzację tylko za płacony abonament oczekują działającej jak to napisał Robert03 Jedynki, Dwójki, Info i Polsatu i ewentualnie TVNu
Oto co dostałem w odpowiedzi na zapytanie o promocję DVB-T i moje propozycje:
Moi drodzy ja coś czuję że będzie kicha i masa ludzi przejdzie na satelitarne płatne rozwiązaniaZamierzeniem drugiego etapu kampanii informacyjno-edukacyjnej o DVB-T, który rozpocznie się w najbliższym czasie będzie przekazanie społeczeństwu niezbędnych informacji dotyczących terminów wyłączeń emisji analogowej telewizji naziemnej oraz aspektów technicznych tego procesu. Wobec tego, że wdrażanie naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce jest prowadzone etapami, w zależności od regionu kraju co oznacza, że przyjęto różne terminy wyłączeń emisji analogowej, drugi etap kampanii informacyjnej będzie miał charakter bardziej regionalny, tak aby realizowane działania były dostosowane do przyjętego harmonogramu wyłączeń sygnału analogowego.
W tym celu planowane jest m.in. włączenie w działania informacyjne administracji lokalnej, co umożliwi bardziej precyzyjne dotarcie z komunikatem o planowanych wyłączeniach na danym terenie.
W ramach tej fazy kampanii planowane jest dalsze informowanie społeczeństwa za pomocą mediów (szczególnie telewizji) oraz zakładane jest bezpośrednie dotarcie do wszystkich obywateli poprzez m.in. wysyłkę materiałów informacyjnych na adres domowy. Jednym z celów drugiego etapu kampanii informacyjno-edukacyjnej o DVB-T będzie też dotarcie z prostym i czytelnym komunikatem do grupy zagrożonej wykluczeniem.
Zostało 180 dni do wyłączenia analogu a oni nic dalej nie robią a powyższe zamierzenia dalej są w powijakach
Natomiast jeżeli podstawową informacją będą terminy wyłączenia analogu to gratuluje pomysłu bo to tylko wystraszy ludzi którzy tym bardziej uciekną w płatne platformy
I co najważniejsze, jak zawsze padają zdania typu "jest planowane" -> czasu było a było i nic się nie dzieje i moim skromnym zdaniem te 180 dni zmarnują do końca a społeczeństwo znów wpadnie w rozgoryczenie działaniami rządu, zwłaszcza starsze pokolenia które za przeproszeniem w d... mają cyfryzację tylko za płacony abonament oczekują działającej jak to napisał Robert03 Jedynki, Dwójki, Info i Polsatu i ewentualnie TVNu
- TomW
- Posty: 904
- Rejestracja: 27 grudnia 2011, o 21:44
- Odbiornik: Samsung UE32F5000
- Instalacja antenowa: Siatkowa, pokojowa DAVBOL W1 (parter)
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Kosztowy
Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji
Nawet, jeśli w końcówce kampanii będzie rzetelna informacja, to będzie to przysłowiowa "musztarda po obiedzie". Większość niedoinformowanych będzie już miała podpisane umowy z którąś z platform. Może o to chodzi.