Kampania informacyjna o cyfryzacji

przejście z nadawania analogowego na cyfrowe, strategie, plany i testy
Awatar użytkownika
seba133
Posty: 1286
Rejestracja: 8 kwietnia 2012, o 12:27
Odbiornik: SONY KD-49X8505B Samsung UE37ES5700S 37"
Instalacja antenowa: Dipol 19/21-69 + symetryzator
Nadajnik - obiekt nadawczy: Łódź EC 4 MUX 1, 2, 3 100%

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: seba133 » 11 listopada 2012, o 21:03

Coś jeszcze dodać? Jak myślicie?

bdkacz
Posty: 63
Rejestracja: 15 czerwca 2012, o 18:54
Nadajnik - obiekt nadawczy: Przysucha-Kozłowiec

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: bdkacz » 12 listopada 2012, o 09:58

A co sądzicie o zatrudnieniu "babci Lodzi" do reklamy telewizorów Samsunga (http://www.youtube.com/watch?v=arB0yZ4ZPfo ) niby specjalnie na cyfryzację w Polsce (zalatuje to "antenami HD") ? Moim zdaniem to jechanie po zaufaniu ludzi starszych, bo taki dziadziuś/babcia oglądając wcześniej kampanię o cyfryzacji myśli,że to dalszy ciąg kampanii,a nie reklama...

Wiking

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: Wiking » 12 listopada 2012, o 10:26

A no to, że już nikt nie ma skrupułów jeżeli ma możliwość do zarobienia na cyfryzacji.
Tak, jak już ktoś wspominał to nawet SatKurier liczy na zarobienie na antenach, więc tym bardziej nie dziwi Samsung. :)

_chris_

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: _chris_ » 12 listopada 2012, o 11:05

Producent - z punktu widzenia marketingu i sprzedaży pomysł wydaje się rewelka... pełne uwiarygodnienie produktu, o ile sama "Babcia Lodzia" taką wiarygodność zdobyła wcześniej u widzów...
Babcia Lodzia - to wyłącznie jej sumienie, bo to jej decyzja...

bdkacz
Posty: 63
Rejestracja: 15 czerwca 2012, o 18:54
Nadajnik - obiekt nadawczy: Przysucha-Kozłowiec

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: bdkacz » 12 listopada 2012, o 11:10

Ale ta reklama przez ta "babcie Lodzie" zalatuje sugestią,że te TV "zaleca" UKE czy tam rząd...

_chris_

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: _chris_ » 12 listopada 2012, o 12:54

bdkacz pisze:że te TV "zaleca" UKE czy tam rząd...
Czy ja wiem? Jeśli już, to raczej rozpatrywałbym tę reklamę jako swoistego rodzaju "przedłużenie" spotów reklamowych z Babcią w roli głównej - swistego rodzaju "podpięcie" się pod ten cykl spotów o wdrażaniu DVB-T.
Żadna inna babcia nie będzie przecież kojarzyła tego spotu z UKE czy którymś z nadawców, a jedynie z "Babcią Lodzią", która przecież, jako "obeznana" - wybrała najlepsze...

Fajny pomysł...

Wiking

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: Wiking » 12 listopada 2012, o 13:06

_chris_ pisze:Jeśli już, to raczej rozpatrywałbym tę reklamę jako swoistego rodzaju "przedłużenie" spotów reklamowych z Babcią w roli głównej - swistego rodzaju "podpięcie" się pod ten cykl spotów o wdrażaniu DVB-T.
I nic w tym złego nie widzisz? W podszyciu się pod spoty, które były przygotowywane przez państwowe instytucje? Dla osób, które wcześniej oglądały spoty z babcią Lodzią może wydawać się, że te telewizory są zalecane przez te same instytucje, które informowały o cyfryzacji. :)
_chris_ pisze:Fajny pomysł...
Fajny pomysł, ale nie uczciwy. :)

_chris_

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: _chris_ » 12 listopada 2012, o 13:41

Wiking pisze:I nic w tym złego nie widzisz?
Tak to już jest, że biznes to nie jest gra dla "grzecznych dzieci". Ludzie generalnie potrafią odnieść dowolne wrażenie z czegokolwiek, możliwe więc, że część (albo i większość) potraktuje ten spot jako przedłużenie spotów promujących NTC, ale nie przez pryzmat instytucji, a osoby "Babci Lodzi". A tak na marginesie, ile osób może spoty "Babci Lodzi" identyfikować z UKE czy MAC?

A co do "podpinania" się pod spoty robione za prywatne (nadawcy) bądź państwowe pieniądze - od tego jest UOKiK, aby ewentualnie taką rzecz rozstrzygnąć czy nastąpiło jakieś naruszenie zasad konkurencji... Ja tego nie widzę, bo spoty tak naprawdę łączy tylko osoba (a właściwie stworzony dla niej wizerunek) głównej odtwórczyni. To już prędzej można by się było czepiać o bezprawne wykorzystanie wizerunku, jeśliby był on zastrzeżony... ale o ile mi wiadomo, nie jest...

Wiking

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: Wiking » 12 listopada 2012, o 13:46

Okej. Zmieniam zdanie. Nic w tym złego nie ma. :D Biznes to biznes. :)

bdkacz
Posty: 63
Rejestracja: 15 czerwca 2012, o 18:54
Nadajnik - obiekt nadawczy: Przysucha-Kozłowiec

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: bdkacz » 12 listopada 2012, o 13:50

_chris_ pisze:spoty tak naprawdę łączy tylko osoba (a właściwie stworzony dla niej wizerunek) głównej odtwórczyni.
Łączy też "branża",którą reklamuje ta osoba. Co innego gdyby to była reklama jakiegoś kleju do protez,czy środków przeciwbólowych. Dla mnie cel zatrudnienia tej, a nie innej kobiety jest tylko jeden - uwiarygodnienie przekazu i próba zmiany reklamy w informacje pt "ten telewizor jest idealny do polskiej dvb-t babcia lodzia,specjalistka od polskiej dvb-t, wam to mówi".

Awatar użytkownika
ntcdvb
Posty: 1025
Rejestracja: 16 września 2012, o 19:52
Odbiornik: TV z DVB-T MPEG-4
(H.264/AVC)
Instalacja antenowa: indywidualna
Nadajnik - obiekt nadawczy: JG/ŚK 2,3 | ČR-Sit'1-4 | DE-Löbau

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: ntcdvb » 12 listopada 2012, o 20:23

Mamy tu przykład:
Reklamy wprowadzającej w błąd, który wywołuje mylne wrażenie, jakoby bez dekodera tej firmy nie było możliwości odbioru telewizji na telewizorach starego typu. Powoduje, że powstałe na jej podstawie wyobrażenia nie są zgodne ze stanem rzeczywistym.
Reklama informuję, ze bez tego dekodera, osoby, które nie stać na zakup nowego TV mogą się już tylko naoglądać na zapas, bo po przejściu na nadawanie cyfrowe nic nie zobaczą w swoim TV.

Awatar użytkownika
seba133
Posty: 1286
Rejestracja: 8 kwietnia 2012, o 12:27
Odbiornik: SONY KD-49X8505B Samsung UE37ES5700S 37"
Instalacja antenowa: Dipol 19/21-69 + symetryzator
Nadajnik - obiekt nadawczy: Łódź EC 4 MUX 1, 2, 3 100%

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: seba133 » 12 listopada 2012, o 20:43

Co reklama to inaczej miesza.
Powinna być jedna reklama stworzona przez UKE, KRRiT czy MAiC.

Maciey
Posty: 321
Rejestracja: 28 czerwca 2011, o 18:23
Odbiornik: LG32LH3000, Media Tech MT4160
Instalacja antenowa: 16/21-69
Nadajnik - obiekt nadawczy: Kosztowy

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: Maciey » 12 listopada 2012, o 21:42

Nie wiem czy macie świadomość, ale mieszacie pojęcia kampanii informacyjnej i reklamy konkretnych produktów. A w reklamie o to chodzi, by przekonać potencjalnego klienta że nasz produkt jest najlepszy. Wyobrażacie sobie aby CP reklamował swój produkt mówiąc, że wcale nie jest potrzebny do oglądania TV? Bo ja nie.

A co do "Babci Lodzi" - nie jest wyjątkiem. Od dawna do reklamy bierze się (znane) osoby (lub postacie) kojarzące się w jakiś sposób z danym produktem lub zagadnieniem, np. kierowca rajdowy, reklamujący olej silnikowy, lub aktor grający lekarza w serialu zachwalający jakiś lek.

Artek Ł.
Posty: 665
Rejestracja: 9 sierpnia 2011, o 07:31
Odbiornik: LG 55LM860V,LG 42LS9000,tablet z dvb-t do basenu
Instalacja antenowa: antena ATX107 i jest na balkonie z Multiswitch MP-0516
Nadajnik - obiekt nadawczy: Chorągwica - MX 1,2,3

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: Artek Ł. » 12 listopada 2012, o 22:02

dziś na tvp widziałem reklamę hbb tv . nawet nie powiedzieli jak to coś odbierać .
więc jak ktoś ma to używać skoro nie ma wyjaśnienia na czym to polega . nawet nie powiedzieli, że jest to dodatek do dvb-t
reklamują jako platformę hybrydową .

Awatar użytkownika
seba133
Posty: 1286
Rejestracja: 8 kwietnia 2012, o 12:27
Odbiornik: SONY KD-49X8505B Samsung UE37ES5700S 37"
Instalacja antenowa: Dipol 19/21-69 + symetryzator
Nadajnik - obiekt nadawczy: Łódź EC 4 MUX 1, 2, 3 100%

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: seba133 » 12 listopada 2012, o 22:17

W jednym spocie Babcia Lodzia kupuje STB a w reklamie mówi że ma telewizor z MPEG4.
Nic dziwnego. Reklama dźwignią handlu.

_chris_

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: _chris_ » 12 listopada 2012, o 22:31

Może "Babcia Lodzia" ma siostrę bliźniaczkę... :D

Maciey
Posty: 321
Rejestracja: 28 czerwca 2011, o 18:23
Odbiornik: LG32LH3000, Media Tech MT4160
Instalacja antenowa: 16/21-69
Nadajnik - obiekt nadawczy: Kosztowy

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: Maciey » 12 listopada 2012, o 22:59

seba133 pisze:W jednym spocie Babcia Lodzia kupuje STB a w reklamie mówi że ma telewizor z MPEG4.
I co z tego? Hanka Mostowiak umarła, a nadal gra w serialach :lol:

bdkacz
Posty: 63
Rejestracja: 15 czerwca 2012, o 18:54
Nadajnik - obiekt nadawczy: Przysucha-Kozłowiec

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: bdkacz » 12 listopada 2012, o 22:59

seba133 pisze:W jednym spocie Babcia Lodzia kupuje STB a w reklamie mówi że ma telewizor z MPEG4.
Nic dziwnego. Reklama dźwignią handlu.
Przecież może mieć 2 telewizory - do jednego potrzebowała STB,a drugi kupiła z wbudowanym tunerem :)

Awatar użytkownika
seba133
Posty: 1286
Rejestracja: 8 kwietnia 2012, o 12:27
Odbiornik: SONY KD-49X8505B Samsung UE37ES5700S 37"
Instalacja antenowa: Dipol 19/21-69 + symetryzator
Nadajnik - obiekt nadawczy: Łódź EC 4 MUX 1, 2, 3 100%

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: seba133 » 13 listopada 2012, o 16:26

To i tak jest mieszenie ludziom w głowach i tyle. :?
Maciey pisze:I co z tego? Hanka Mostowiak umarła, a nadal gra w serialach :lol:
Nie porównuj fikcji z rzeczywistością.

zazdrosny
Posty: 46
Rejestracja: 3 maja 2012, o 19:39
Odbiornik: Opticum T80plus, Pinnacle 340e

Re: Kampania informacyjna o cyfryzacji

Post autor: zazdrosny » 13 listopada 2012, o 18:19

bdkacz pisze:A co sądzicie o zatrudnieniu "babci Lodzi" do reklamy telewizorów Samsunga (http://www.youtube.com/watch?v=arB0yZ4ZPfo ) niby specjalnie na cyfryzację w Polsce (zalatuje to "antenami HD") ? Moim zdaniem to jechanie po zaufaniu ludzi starszych, bo taki dziadziuś/babcia oglądając wcześniej kampanię o cyfryzacji myśli,że to dalszy ciąg kampanii,a nie reklama...
Widziałem tę reklamę. Dla mnie to jest po prostu skandal. Osoba, która nie dopilnowała, żeby starsza pani miała zakaz występowania w innych reklamach przez następne 150 lat powinna ponieść surowe konsekwencje.

Odpowiedz