Strona 1 z 1

Tuner Samochodowy do Lepszego Odbioru?

: 15 czerwca 2019, o 13:11
autor: some83
Więc widziałem tuner samochodowy z podwójnym wejściem antenowym
do odbioru dvb-t2/1 do 250+km/h jazdy.

Pytanie brzmi, czy stacjonarnie taki tuner odbierze mi na mniejszej antenie i lepiej, np właśnie mux8?

Choć rozumiem, że bym potrzebował podłączyć 2 różne anteny.



Ewentualnie zadam pytanie: Czy można zsumować sygnał 2 -4 anten w silniejszy sygnał
czy jest to całkiem skomplikowany wzorek elektroniczny?

zrobili taką matryce anten z ciekłych kryształków Adaptive Liquid Crystal Antenna do odbioru ruchomego na satelity/Lte/5G/Ka/Ku
w postaci takiego małego płaskiego "prostokąta1."

Re: Tuner Samochodowy do Lepszego Odbioru?

: 15 czerwca 2019, o 22:32
autor: poxipol
Jak tu porównać prędkość 250 km/h z prędkością fali 300 tys.km/s
Jakiś tam bajerny odbiornik nie oznacza ze będzie lepiej.
Ostatnio w pracy ze względu na brak repeatera ,łączność na nowoczesnym telefonie komórkowym była niemożliwa.Po wyjęciu z szafy starego hebla z wysuwaną antenką,łączność była dobra.

Antenka teleskopowa to nic innego jak antena izotropowa.
Jej zysk to 0 dBI ,co w porównaniu z dipolem półfalowym jego zysk wynosi 2,1 dBi ( 0 dBd )

Przy połączeniu synfazowym dwóch anten teoretycznie przyrost zysku to 3 dB ( w praktyce 2,5 dB ) 4 anteny to 5 dB
Do łączenia anten służą transformatory rozwidlające.
Dla pasma VHF min.odległość to 1,2 długości fali danej częstotliwości odbioru.
W miarę jednorodne pole odbioru ( brak bezpośrednich przeszkód )
Poza tym połączone ze sobą dwa teleskopy tracą teoretyczną właściwość charakterystyki dookólnego promieniowania.
Poza tym cóż z tego jeżeli uzyskamy dobry poziom sygnału,a jego jakość będzie zerowa lub słabiutka.
Można podratować się transkoderem za parę tys.zł,tylko po co kombinować jak koń pod górę.skoro można kupić rozbudowaną antenkę za niewielką kwotę o dobrych właściwościach niwelujących różnego rodzaju zakłócenia.