tomekogg pisze:No ale mux-3 to 8 kanałów SD przecież.
A no widzisz, dało się
tomekogg pisze:Czyli wszystkie te 8 są w mpeg-2?
TAK, wszystko z czeskiego MUX1, MUX2 MUX3 w MP2, (kiedyś tylko przez chwilę w MUX3 nadawały kanały HD państwoego nadawcy CT)
tomekogg pisze:Musieliby FEC dać malutki, podobnie jak GI.
a skąd
Drekan pisze:3 multipleks ma: modulację 64 QAM, ale FEC już 3/4 i GI 1/8
To i tak lepiej niż polskie parametry.
Było 9 kanałów 8 TV w MPEG2 i 1 radiowy tyle że jak już pisałem TIP TV z nadajnika Ostrava kanał 48 zdechł jakiś czas temu i teraz zostało 7 kanałów TV i 1 radiowy
Widocznie nas Polaków omamili że nie da się nadawać 8 programów w MPEG2 w dobrej jakości a jednak się da i wcale nie musi to być żadna padaka, jak dla mnie kanały Ocko i OCKO Gold chociaż mają rozdzielczość 544x576 i jakość dźwięku 128 kbps to dźwięk i obraz jest naprawdę na porządnym poziomie czego nie można powiedzieć o polskich kanałach mieniących się muzycznymi bo chociaż eska i polo mają audio 256 kbps to dźwięk od dwóch lat jest nie do zniesienia, zbyt głośny na wejściu i zbyt przesterowany na equalizerze oraz brak stosowania kompresorów - tego nie da się znieść, u mnie te kanały na liście w dekoderze dostały ban.
TVRuda pisze:W Polsce telewizja już się stoczyła.
Programowo i technicznie na pierwszym miejscu bezapelacyjnie stacje TV z Wrocławia
Dużo się mówi nie o samej kompresji z jaką nadają stacje RTV w DVB-T oraz DAB+ ale o tym aby DOSYŁ BYŁ PRAWIDŁOWY jeśli dosył jest pędzony z satelity lub z analogowego FMu w dodatku/lub o marnej jakości jest sam dosył to i efekt ponownych rekompresji będzie coraz bardziej mizerny.
Wystarczy popatrzeć na takie same kanały w czeskim MUX3 np. Ocko, Ocko gold mają te same parametry jak Active TV a jaka jest różnica? Taka że to właśnie telezakupowy Active TV jest padaka i to kompletna a w dodatku obraz 4:3 obcięty do 16:9 na stałe.
Nadawać to trzeba po pierwsze umieć, po drugie chcieć coś dać od siebie dla widzów a nie tylko oczekiwać zysków po trupach (jak najmniej po kosztach, jak wspomniał już pan z ATM Rozrywka, obecnie pracuje w Puls2 gdzie ma więcej możliwości i kasy na ofertę programową)
Porównując Ocko z Eska TV to chociaż Eska ma większy bitrate i nowszy kodek audio to Ocko ma lepszą jakość dźwięku na starszym kodeku i z mniejszym bitrate, dlaczego? Może dlatego że to prawdziwa telewizja muzyczna, która zatrudnia techników od dźwięku i wie co to znaczy zbyt wysoki poziom na wejściu, rozumie że nie da się na dłuższa metę nadawać 500 hz na equalizerze na full i bez zastosowania limiterów czy kompresorów aby tylko wyło głośniej od innych.
Może Eska TV zamiast wydawać na nowe oprawy graficzne od "Roberta M" może by tak lepiej zapłaciła mu za poradę jak ustawić i na jakim sprzęcie nadawać dobrej jakości dźwięk bo przy 256 kbps w MP2 dźwięk powinien być wyśmienitej jakości CD a co mamy? Żałosne to ale dobrych pracowników muzycznych się w Polsce zwalnia (przykład daje ostatnia likwidacja radia Planeta FM, specjaliści od dźięku na bruk a w tej chwili warszawska padaka w streamie internetowym "pseudo Planety FM").
belzebiusz pisze:zapewne jest to straszna padaka jakościowa.
Częściej padakę widzę na polskich kanałach, gdzie efekty kompresji widać już przy logo stacji, obraz coraz gorszej jakości a wcale nie mam plazmy 40 calowej, efekty kompresji widać już przy 20 calach a dźwięk siorbie (w polskim MUX3).
U Czechów podobną taktykę jak u nas Polo TV stosuje Slagr TV, również jest zbyt głośny na wejściu ale nie ma jakiegoś zbytniego przesteru equalizera, zaś siorbanie u Czechów jak na razie zasłyszałem tylko na kanale Polar TV z MUX3 z Ostravy być może dlatego że jest jako ten najmniejszy, gorszy od niego jest tylko wspomniany już Active TV, pędzony z niewiadomego źródła, może stream internetowy?
Pozdrawiam.