Jakość sygnału spada do zera

Różne zagadnienia techniczne: EPG, telegazeta, dźwięk, SSU, dane, i inne
Ryniek78
Posty: 6
Rejestracja: 28 grudnia 2019, o 22:10
Miejscowość: Nieledew
Nadajnik - obiekt nadawczy: Zamość tarnawatka

Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Ryniek78 » 30 grudnia 2019, o 21:20

Witam forumowiczów emitel chciałbym przedstawić swój problem który mnie już irytuje od miesiąca lub dłużej nie mogłem nic znaleść na forum dlatego postanowiłem założyć nowy temat dlatego jak coś zrobiłem nie zgodnie z regulaminem to z góry przepraszam Mój problem polega na tym ze od jakiegoś niewiem miesiąc dwa jakość sygnału spada do 0% na dosłownie sekunda dwie poprószy obraz się zacina kartkuję a czasami wyskakuje napis BRAK SYGNAŁU później wraca do normy i tak wkoło jest spokój na minutę dwie i tak jest cały czas już mnie to zaczyna irytować mój odbiornik to Panasonic TX-L37G20E myślałem ze może coś się dzieje z moim odbiornikiem podłączyłem zewnętrzny tuner dvb-t ferguson ariva i robi się to samo wymieniłem antenę z Olympia Combo na siatkowa wspomnę ze jedna i druga miały założone symetryzatory bo na wzmacniaczach nic nie dało kabel również nowy i dzieje się to samo SILA SYGNAŁU jest zawsze na 95-100 % prawie jest stabilny nie spada poniżej 90 % czyli jest wszystko z siła ok nadajnik z którego odbieram to ZAMOŚĆ TARNAWATKA odległość nie przekracza 50 km Wcześniej odkąd zaczęli nadawać sygnał cyfrowy od samego początku było wszystko ok Proszę o pomoc bo już niewiem co mam robić z góry dziękuje i czekam na jakieś propozycje co mogę jeszcze zmienić aby się polepszył sygnał

Dobrycel
Posty: 138
Rejestracja: 28 marca 2016, o 22:54

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Dobrycel » 30 grudnia 2019, o 23:42

Koncówki antenowe dobrze załozone?
Odchyl odrobine antene od nadajnika (odsuń troszke w prawo lub lewo i sprawdz czy słabnie sygnał i jak sie zachowuje obraz)
Jak masz mozliwosć przesuń antene w inne miejsce w lewo, prawo do tyłu itp. Mozesz spróbowac do środka budynku też dać. Czasami inne położenie anteny pomaga. Czy w Pobliżu Twojej anteny jest inna antena (ten sam maszt)?
Jeszcze jedna rzecz. Czy coś ostatnio uruchomiłeś w domu -j akaś elektronika itp? Elektronika też potrafi robić zakłócenia. Jak wygląda Twoja instalacja antenowa. Coś przerabiałeś ostatnio, lub podłączyłeś pod antene? Chodzi o to, że jak działało to powinno działać.
Na wszystkich muxach jest tak samo?

Jeszcze jedno. Problem wystepuje przy opadach śniegu czy stale.

Ryniek78
Posty: 6
Rejestracja: 28 grudnia 2019, o 22:10
Miejscowość: Nieledew
Nadajnik - obiekt nadawczy: Zamość tarnawatka

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Ryniek78 » 1 stycznia 2020, o 20:52

Dobrycel dziękuje za zainteresowanie moim problemem PROBLEM ROZWIĄZANY strzał w 10 z tą elektroniką zacząłem od sprawdzania tych urządzeń faktycznie podłączałem kilka urządzeń ostatnim czasem i znalazłem winowajcę podłączyłem pod tv urządzenie chromocasta i to jest główny winowajca po odłączeniu samego tego urządzenia problem znika jak znowu jego podłączam to znowu wszystko się zacina i zawiesza tak wiec DZIĘKUJE ZA WSKAZÓWKI DOBRYCEL Tak wiec problem rozwiązany zamykam temat jeszcze tylko zastanawiam się jak mogę używać tego urządzenia które jest winowajca Co muszę zrobić żeby nie szkodził sygnalowi

VAHANARA
Posty: 138
Rejestracja: 22 sierpnia 2019, o 11:01
Miejscowość: Warszawa

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: VAHANARA » 1 stycznia 2020, o 22:03

Ryniek78 pisze:
1 stycznia 2020, o 20:52
podłączyłem pod tv urządzenie chromocasta... Co muszę zrobić żeby nie szkodził sygnałowi
A co to dokładnie za urządzenie i jak jest podłączane do innych urządzeń?

Opisz DOKŁADNIE (szczegółowo) jak wygląda instalacja antenowa w mieszkaniu - typ kabla antenowego (powinien być opis na kablu), jaka wtyczka antenowa, czy jest gniazdo RTV, jakieś rozgałęźniki sygnału TV itd.

I jakie są wskazania jakości sygnału pokazywane przez odbiornik dla mux-ów, które zakłóca urządzenie?

Dobrycel
Posty: 138
Rejestracja: 28 marca 2016, o 22:54

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Dobrycel » 2 stycznia 2020, o 10:27

Z elektroniką to poważnie potrafią byc zakłócenia. U mnie router robi zakłócenia na dekoder dvbt i to spore.

Co do Twojego problemu hmm. Elektronik to ja nie jestem, ale tak na logike i z tego co na innych forach człowiek poczytał i na YT zobaczył to:
Jesli masz do tego osobny zasilacz, odłącz samo urzadzenie od TV i zostaw włączony zasilacz. Zobacz co sie dzieje. Nie wiem czy to miarodajne, bo zasilacz nie bedzie obciązony. Inna kwestia to inny zasilacz. Ponadtto czy masz jakies przedłużki z kabli (podłączyć inne kable i testować). Taka metoda prób i błędów - eliminacji różnych rzeczy. A przedłużka HDMI aby odsunac chromecast od tv? To wszystko moze pomoc, ale nie musi. Odsuń zasilacz od TV tez. Testuj może się uda :)

Ryniek78
Posty: 6
Rejestracja: 28 grudnia 2019, o 22:10
Miejscowość: Nieledew
Nadajnik - obiekt nadawczy: Zamość tarnawatka

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Ryniek78 » 3 stycznia 2020, o 21:41

VAHANARA chromocast jest to urządzenie które przesyła obraz dźwięk z tel. tabletu na tv za pomocą sieci wifi i jest on podpięty pod hdmi w tv a zasilane jest z wejścia USB tez z tv i to cały winowajca tego mojego problemu moja instalacja antenowa jest prosta chłopska antena siatkowa wyrzucony wzmacniacz i wstawiony symetryzator 15 m kabla jakiś najtańszy żadnych zwrotnic rozgaleznikow itp nic nie ma tak jak pisałem wcześniej po sugestiach kolegi DOBRYCEL żebym posprawdzał rożnego rodzaju elektronikę i zacząłem od sprawdzania i strzał w 10 z tym urządzeniem podpiętym pod tv ( chromocast) po odłączeniu od tv problem znikną i wszystko jest idealnie i już temat zamknąłem teraz zamówiłem przedłużacz hdmi 1,5m Żeby odsunąć to urządzenie od tv i podłączę zasilanie również od ładowarki zewnętrznej a nie z USB tv jak wcześniej i zobaczę czy to coś da i napisze czy to pomogło tak wiec dziękuje jeszcze raz za zainteresowanie i pomocą WIELKI SZACUN dla waz koledzy DOBRYCEL i VAHANARA Pozdrawiam i dam znać czy odsunięcie coś pomoże POZDRAWIAM

VAHANARA
Posty: 138
Rejestracja: 22 sierpnia 2019, o 11:01
Miejscowość: Warszawa

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: VAHANARA » 3 stycznia 2020, o 23:21

Ryniek78 pisze:
3 stycznia 2020, o 21:41
15 m kabla jakiś najtańszy
Jakiś czas temu był podobny przypadek - co się okazało? Ano, winny był kiepskiej jakości kabel HDMI, który skutecznie zakłócał odbiór TV, drugim winowajcą był właśnie "nie wiadomo jaki" kabel antenowy przy TV, który na to pozwalał. Generalnie pomogła wymiana kabla HDMI, sprawę załatwił całkowicie (tę i inną) nowy kabel antenowy.

Dodatkowo, masz zapewne wtyczkę antenową - separator napięcia w postaci czarnej, plastikowej wtyczki. One potrafią strasznie bruździć.

Ale podstawą był nowy, dobry kabel HDMI.

Dobrycel
Posty: 138
Rejestracja: 28 marca 2016, o 22:54

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Dobrycel » 4 stycznia 2020, o 10:24

A jak w TV ożyjesz inny port HDMI to dzieje sie tak samo?
Kabel USB jest oryginalny z tego urządzenia czy jakiś no name?

Ryniek78
Posty: 6
Rejestracja: 28 grudnia 2019, o 22:10
Miejscowość: Nieledew
Nadajnik - obiekt nadawczy: Zamość tarnawatka

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Ryniek78 » 6 stycznia 2020, o 13:20

Witam ponownie tak wiec podłączyłem przedłużacz hdmi który zamówiłem i sytuacja wyglada następująco urządzenie odsunięte od tv 0,5 m podłączyłem oryginalny kabel zasilający który był w zestawie z chromocastem ma on chyba jakieś filtry zakłóceniowe po obu stronach kabla (takie wałeczki )bo wcześniej podłączyłem zwykłym króciutkim 0,25 cm kabel hdmi nie używałem bo to urządzenie ma zintegrowany kabel o długości około 10 cm i się nie da nic zrobić sytuacja wyglada następująco zero zakłóceń nicpoprostu SUPER po sprawdzeniu czy to wina odległości od tv czy kabla zasilającego po podmienię po jednym elemencie okazało się ze odległość ma znaczenie może to jest wina tez tego kabla antenowego najtańszego jeśli chodzi o złącza (końcówki) to mam nakręcane na kabel takie jak do satelity do konwerterów nie jakieś plastiki bo w tv tez mam takie tak wiec problem rozwiązany urządzenie podpięte ponownie pod tv DZIĘKUJE koledzy DOBRYCEL i VAHANARA za pomoc i rady POZDRAWIAM I DZIĘKUJE

Dobrycel
Posty: 138
Rejestracja: 28 marca 2016, o 22:54

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Dobrycel » 6 stycznia 2020, o 16:59

Ciesze sie, że pomogło. Tak naprawde to jest wiedza uzyskana od innych (z for dyskusyjnych). Na tym to polega, aby sie dzielić wiedza. Fajnie, że dałeś znać jak sie sprzęt sprawuje. Moze zbliż urządzenie do kabla antenowego a potem do TV i będziesz wiedział co i jak. Co przez to oglądasz i jak? Nie miałem tego w dłoniach nigdy i nie wiem co mozna na tym oglądać. Kupiłeś nowe czy uzywane.

Ryniek78
Posty: 6
Rejestracja: 28 grudnia 2019, o 22:10
Miejscowość: Nieledew
Nadajnik - obiekt nadawczy: Zamość tarnawatka

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Ryniek78 » 6 stycznia 2020, o 22:57

DOBRYCEL jak zbliżę to urządzenie do kabla antenowego to zaczynają się zakłócenia ale to może jest wina kabla antenowego tak jak pisałem wcześniej jest to kabel z marketu a nie jakiś z górnej a nawet ze średniej półeczki :( ale jak odsunę jest ok a nawet PERFEKCYJNIE a urządzenie CHROMOCAST zakupiłem dlatego ze nie mam telewizora ze smart tv a moja przystawka która używam smart tv czyli FBOX ATV firmy FERGUSON nie jest już wspierana przez NETFLIXA i nie mogę na niej oglądać żadnych materiałów a mam ta aplikacje NETFLIX na tablecie i telefonie po prostu włączam na tablecie jakiś materiał z NETFLIXA i przez CHROMOCASTA przesyła mi obraz i dźwięk na tv i poprószy sobie oglądam na dużym ekranie materiał a jest to przesyłane za pomocą wifi bo tablet i CHROMOCAST MUSZA BYĆ PODŁĄCZONE POD TEN SAM ADRES WIFI a urządzenie kupiłem nowe w sklepie media expert i naprawdę jest to urządzenie przydatne jak ktoś nie ma tv ze smartem po prostu ekran z tel. lub tabletu jest przesyłany na duży ekran to co na ekranie tabletu czy tel to mamy na ekranie tv Pozdrawiam DOBRYCEL

VAHANARA
Posty: 138
Rejestracja: 22 sierpnia 2019, o 11:01
Miejscowość: Warszawa

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: VAHANARA » 6 stycznia 2020, o 23:21

Ryniek78 pisze:
6 stycznia 2020, o 22:57
jak zbliżę to urządzenie do kabla antenowego to zaczynają się zakłócenia ale to może jest wina kabla antenowego tak jak pisałem wcześniej jest to kabel z marketu a nie jakiś z górnej a nawet ze średniej półeczk
Tak, to kabel i może dodatkowo jeszcze wtyczka antenowa.
Wymiana kabla i tak zapewne będzie cię w takim przypadku czekała po wejściu DVB-T2, bo wtedy będą znacznie większe wymagania na jakość sygnału.

Dobrycel
Posty: 138
Rejestracja: 28 marca 2016, o 22:54

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Dobrycel » 6 stycznia 2020, o 23:32

Zanim wejdzie DVB-T2 to dużo wody upłynie. Nie wiadomo co w tym bedzie. [...]

Ryniek78
Posty: 6
Rejestracja: 28 grudnia 2019, o 22:10
Miejscowość: Nieledew
Nadajnik - obiekt nadawczy: Zamość tarnawatka

Re: Jakość sygnału spada do zera

Post autor: Ryniek78 » 7 stycznia 2020, o 21:42

Przyznam się że nie wiem oco chodzi z tym dvbt2 są to jakieś nowe kanały tv czy ogólnie coś innego bo faktycznie jeśli chodzi o te kanały co są teraz to naprawdę porażka czy będzie kiedyś jakaś możliwość odbierania kanałów płatnych tak jak na co niektórych platformach czy tv koblowej

Odpowiedz