DAB+ Kraków
- Max van Org
- Posty: 1383
- Rejestracja: 29 listopada 2010, o 17:54
Re: DAB+ Kraków
Może być, że nadają już dłużej a nikt nie sprawdzał pasmo albo tylko o innej porze dnia?
Bloke in shed starts own DAB radio station - with Ofcom's blessing
http://www.theregister.co.uk/2013/08/06 ... he_masses/
Instrukcje:
http://www.opendigitalradio.org/Main_Page
Bloke in shed starts own DAB radio station - with Ofcom's blessing
http://www.theregister.co.uk/2013/08/06 ... he_masses/
Instrukcje:
http://www.opendigitalradio.org/Main_Page
-
- Posty: 545
- Rejestracja: 31 lipca 2014, o 21:45
- Odbiornik: WIWA 120, proto. DAB, RTL2832, USRP B200, X310, USRP1, PLUTO
- Instalacja antenowa: antena zbiorcza
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Chorągwica
Re: DAB+ Kraków
opendigitalradio.org - ok, ale jeszcze sam modulator, nadajnik - nie ufałbym jednak w 100% pewne działanie tego konkretnego oprogramowania do wytworzenia baseband'u DAB. To znaczy: soft jest OK (kiedyś testowałem go z kolegami z bardzo bliska), ale na cywilnym PC mogą wystąpić różne sytuacje, co niewątpliwie od razu wyszłoby w eter. Więc pytanie jak długo w naszych realiach taka stacja mogłaby działać bez zwrócenia uwagi odpowiednich służb.
No, chyba że jest tak jak ostatnio mówił pewien pan (ch.... d.... i kamieni qpa) więc
służby głównie interesują emisje radiowe wewnątrz lokali gastronomicznych, a na takie "pierdoły" jak "DAB z szopy" to machają ręką
No, chyba że jest tak jak ostatnio mówił pewien pan (ch.... d.... i kamieni qpa) więc
służby głównie interesują emisje radiowe wewnątrz lokali gastronomicznych, a na takie "pierdoły" jak "DAB z szopy" to machają ręką
- Max van Org
- Posty: 1383
- Rejestracja: 29 listopada 2010, o 17:54
Re: DAB+ Kraków
W Szwajcarii na podstawie tego oprogramowania nadają rozgłośnie niekomercyjne, które nazywa w Polsce Krrit rozgłośniami środowiskowymi. Operator sieci digoris otrzymał koncesje dla właśnie takich rozgłośni. Więcej na temat na stronie BAKOM (szwajcarske UKE i Krrit w jednym)
http://www.bakom.admin.ch/dokumentation ... g-id=49384
http://www.news.admin.ch/NSBSubscriber/ ... /31108.pdf
Komunikat operatora:
https://www.digris.ch/wp/wp-content/upl ... 0829_D.pdf
Open Broadcast, słuchacz tworzy program:
http://blog.openbroadcast.ch/de/support/screencasts/
Na UKF-ie nadawali piraci, dlaczego w paśmie VHF III i z DAB ma być inaczej?
Przypominam rozgłośnię „Koning Keizer Admiraal”, którą piraci ustawili na samej granicy między Niderlandami a NRF. Część sprzętu był na terenie jednego kraju, część po drugiej stronie granicy. Było to w grudniu 2004 r. Akurat było dobre tropo. Mieli nadajnik R&S 10 kW, wieżę 100 metrową, 8 dipoli. Odbiór był możliwy w Anglii, Belgii, Dani, Francji i Włoszech. Niderlandzki UKE namierzył nadajnik, ale nie mógł go usunąć. Musieli przyjechać Niemcy. Policja spotkała się na granicy.
http://www.youtube.com/watch?v=nx8q3GAsURg
Kara za nadawanie w NL: 45 tyś. Euro.
http://www.klompenboer.nl/PERSBERICHTx.pdf
http://www.bakom.admin.ch/dokumentation ... g-id=49384
http://www.news.admin.ch/NSBSubscriber/ ... /31108.pdf
Komunikat operatora:
https://www.digris.ch/wp/wp-content/upl ... 0829_D.pdf
Open Broadcast, słuchacz tworzy program:
http://blog.openbroadcast.ch/de/support/screencasts/
Na UKF-ie nadawali piraci, dlaczego w paśmie VHF III i z DAB ma być inaczej?
Przypominam rozgłośnię „Koning Keizer Admiraal”, którą piraci ustawili na samej granicy między Niderlandami a NRF. Część sprzętu był na terenie jednego kraju, część po drugiej stronie granicy. Było to w grudniu 2004 r. Akurat było dobre tropo. Mieli nadajnik R&S 10 kW, wieżę 100 metrową, 8 dipoli. Odbiór był możliwy w Anglii, Belgii, Dani, Francji i Włoszech. Niderlandzki UKE namierzył nadajnik, ale nie mógł go usunąć. Musieli przyjechać Niemcy. Policja spotkała się na granicy.
http://www.youtube.com/watch?v=nx8q3GAsURg
Kara za nadawanie w NL: 45 tyś. Euro.
http://www.klompenboer.nl/PERSBERICHTx.pdf
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: DAB+ Kraków
Dziękuję za podniesienie tematu. Parę razy próbowałem o tym pisać ale temat okazał się 'niewygodny' dla autorów postów. Znacznie wygodniej jest chować głowę w piasek, udawać że sprawy nie ma i pisać w kółko:Proszę też zauważyć następny problem: jeśli nawet kanałów byłoby pod dostatkiem,
to też nie jest banalne wziąć kontent i zapakować do ensembla DAB (do multipleksu).
Wymaga to jakichś uzgodnień pomiędzy tymi którzy dostarczają kontent, a tymi
którzy generują multipleks, (..)
Chcemy więcej bitratu a ktoś nam przykręca ! Technicznie jest to możliwe i możemy nawet znaleźć brakujące capcity units dla nadawcy.
Uważają że źródło dla tego bitratu leży na ulicy i jest dostępne za darmo. Naiwna i bezwartościowa teoria, zresztą do tej pory nie przyniosła żadnego efektu.
Przed napisaniem kolejnego 1000 posta 'dlaczego nie dają bitratu bo jest to możliwe i my to udowodnimy' proponuję poszukać: jakie koszty ponoszą rozgłośnie z tytułu praw autorskich i co to jest ZAiKS. Nie wyobrażam sobie funkcjonowania jakiejkolwiek publicznej (legalnej) radiofonii bez umów i porozumień z autorami treści, a same treści nie są dostępne za darmo. Wiem to na pewno, oglądałem niedawno ofertę multimediów na nośnikach w sklepie.
ps: "Kara za nadawanie w NL: 45 tyś. Euro."
Bez zezwolenia radiowego i regulacji praw autorskich.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
Zapewne, idąc tym tokiem myślenia, zatroszczysz się zaraz o bitrat dosyłu do UKF, który zarówno w PR jak i u komercyjnych jest relatywnie wysoki w porównaniu z DAB-em. To może zrobisz zapewne w trosce o koszta nadawców i legalność w aspekcie prawa autorskiego. Może teraz tu jeszcze można urwać/zredukować, by "treści autorskie" ładnie zabulgotały na antenie UKF?adac pisze: Nie wyobrażam sobie funkcjonowania jakiejkolwiek publicznej (legalnej) radiofonii bez umów i porozumień z autorami treści, a same treści nie są dostępne za darmo. Wiem to na pewno, oglądałem niedawno ofertę multimediów na nośnikach w sklepie.
Poszanowanie dla prawa autorskiego i uiszczanie odpowiednich opłat nie oznacza, że kompresja w radiofonii może być dowolnie duża. A w ogóle, czego ci autorzy niby się obawiają? Że będziemy nagrywali te 128 kbps w AAC z emisji DAB i handlowali tym w internecie? Koń by się uśmiał.
A będą? Już przeznaczono część pasma VHF III dla kolejnych szmirowatych stacji telewizyjnych.pswiatki pisze: A to, że kanałów na razie w Polsce jednak nie ma tyle by się wygodnie "rozłożyć"
z konkretnymi ("ładnie brzmiącymi") bitrate'ami też sprzyja pewnym kompromisom które
mogą się (słusznie) nie podobać słuchaczom.
Co to jest ZAIKS? Ano robi się to instytucja gangsterska. Teraz chce od fryzjerów opłat za puszczanie radia w salonach podczas strzyżenia, bo niby to fryzjerzy przez to radio więcej zarabiają, mając więcej klientów. Następny (s)rynkowy absurd, mający na celu wyciągnięcie szmalu, skąd się da i od kogo da. To niby chodzę do fryzjera, bo tam gra bzdetka?
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: DAB+ Kraków
Ani nie zapewne ani tam nie idę. Spekuluj dalej tak jak Ci napisał Admin ale są to wyłącznie Twoje spekulacje z którymi autor nie chce mieć nic wspólnego.antypyra pisze: Zapewne, idąc tym tokiem myślenia .. (spekulacje)
Dosył do nadajników to nie jest emisja dostępna publicznie i nie o tym rozmawiamy.
Zadałem Ci pytanie: czy wiesz jakie koszty ponoszą rozgłośnie z tytułu praw autorskich na które nie odpowiedziałeś, zamiast tego piszesz jakieś dywagacje o koniu.
Czego autorzy się obawiają ? Spadku dochodów ze sprzedaży nośników w wysokiej jakości, pytanie na poziomie przedszkola.
Rozpowszechniania swoich treści nielegalnie i czerpania z tego zysków kosztem autorów i wykonawców. Okradania właścieli praw do utworów przez wszelkiej maści cwaniaków.
Jakość też jest towarem za który się płaci i to jest kolejna odpowiedź na Twoje pytanie na poziomie przedszkola.
Możesz napisać swoje propozycje o natychmiastowym podniesieniu bitrate w Dab-ie do Gł. Inżyniera P. Radia albo zadać pytanie na najbliższej konferencji skoro tak bardzo Ci na tym zależy. Zapewne tego nie uczynisz tak jak i do tej pory mimo że piszesz o tym już parę lat.
Możesz wyjaśnić motywy swojego działania ? Czy liczysz na to że P. Mathia lub p. Krystyna Rosłan-Kuhn zarejstrują się na forum żeby Ci odpowiedzieć osobiście ? A może w ogóle nie nie intersuje Cię odpowiedź na to pytanie tylko pisanie o tym w kółko
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
Oczywiście. Ale rzutuje na to, co słyszymy na UKF. Czyli publicznie.Dosył do nadajników to nie jest emisja dostępna publicznie i nie o tym rozmawiamy.
Niech pisze o tym ten, kto porusza ten aspekt nadawania.Zadałem Ci pytanie: czy wiesz jakie koszty ponoszą rozgłośnie z tytułu praw autorskich na które nie odpowiedziałeś, zamiast tego piszesz jakieś dywagacje o koniu
Proszę mi w swojej mądrości podać, ile kosztowałoby nadawcę doprowadzenie ogólnopolskich stacji PR do 128 kbps?
Kto kupuje teraz płyty? Cały świat pod tym względem bazuje na złodziejstwie. Bez międzynarodowych porozumień i ustaleń w sprawie płatnej dystrybucji materiałów multimedialnych i twardej polityki nt. zwalczania piractwa, nic się w tej sprawie nie ruszy. I nadawcy, którzy będą nadawali akustyczną ohydę na antenę, też nic w tej sprawie nie zrobią.Czego autorzy się obawiają ? Spadku dochodów ze sprzedaży nośników w wysokiej jakości, pytanie na poziomie przedszkola.
Rozpowszechniania swoich treści nielegalnie i czerpania z tego zysków kosztem autorów i wykonawców. Okradania właścieli praw do utworów przez wszelkiej maści cwaniaków.
Jakość też jest towarem za który się płaci i to jest kolejna odpowiedź na Twoje pytanie na poziomie przedszkola.
Motywy działania? Chcę słuchać radia. Wyłączą UKF i zostanie kiepski DAB. Proste?Możesz wyjaśnić motywy swojego działania ? Czy liczysz na to że P. Mathia lub p. Krystyna Rosłan-Kuhn zarejstrują się na forum żeby Ci odpowiedzieć osobiście ?
Wymienieni i tak nie słyszą tego, co trzeba. Pochyleni nad excelami.
- twmichal
- Posty: 721
- Rejestracja: 19 grudnia 2010, o 14:40
- Odbiornik: LV5T Deluxe
Samsung UEH320050W
Cabletech URZ0194 - Instalacja antenowa: Tri Digit, antena pokojowa Sonus
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Raszyn/PKiN
Re: DAB+ Kraków
Czyli mam rozumieć że niski bitrate w DAB to taki odpowiednik DRM?
Tylko że DRM, stosowany w plikach muzycznych i nośnikach okazał się nie lada kłopotem. Zabezpieczenia i tak były łamane, a z drugiej strony najwięcej stracili uczciwi - bo okazało się że oryginalnego nośnika czasem nie można było odczytać lub pojawiały się błędy. Nikt nie jest w stanie określić ile osób nagrywa i będzie nagrywać z radia. Ale wydaje mi się że większość robi to na własne potrzeby, a kopiowanie na własne potrzeby nie jest piractwem.
Dlaczego zatem streamy internetowe legalnych stacji mają nierzadko bardzo wysokie bitrate? Dlaczego wytwórnie i sami wykonawcy zamieszczają muzykę w bezpłatnych serwisach często w bardzo dobrej jakości? A tutaj możliwość skopiowania i dalszego rozpowszechniania takich treści jest dziecinnie prosta.
Najwięcej przeciw piractwu protestują najwięksi gracze na rynku, którzy odpowiadają za największą masówkę na rynku, typu sezonowe gwiazdki pop dla nastolatków. A zarabiają przecież najwięcej, więc starty z tytułu piractwa są dla nich relatywnie małe.
Dodatkowo z piractwem walczą organizacje zrzeszające twórców i właścicieli praw autorskich jak nasz ZAIKS czy niemiecka GEMA. Nieraz dochodzi do absurdalnych sytuacji jak wspomniane ściąganie pieniędzy od fryzjerów, była też kiedyś sprawa żeby opłaty ściągać od... grajków ulicznych!
Natomiast niezależne wytwórnie i wykonawcy wydają się jakoś mniej interesować tym problemem. Może dlatego że są oni bliżej słuchaczy, którzy wydadzą wiele pieniędzy by przyjść na koncert. Ja zdecydowanie wolę docenić artystę idąc na jego koncert a nie jarać się dzwonkiem na komorkę z repertuaru jakiegos bożyszcza nastolatek.
Dodatkowo, mnożenie ilości zabezpieczeń i działań antypirackich spowodowało rozwój alternatywnego rynku - zarówno w muzyce jak i w grach.
Podsumowując - jeśli ktoś będzie naciskał na nadawców by zmniejszali bitrate w celu ochrony twórców to zyska niewiele a nawet straci tak jak to było w przypadku DRM.
Tylko że DRM, stosowany w plikach muzycznych i nośnikach okazał się nie lada kłopotem. Zabezpieczenia i tak były łamane, a z drugiej strony najwięcej stracili uczciwi - bo okazało się że oryginalnego nośnika czasem nie można było odczytać lub pojawiały się błędy. Nikt nie jest w stanie określić ile osób nagrywa i będzie nagrywać z radia. Ale wydaje mi się że większość robi to na własne potrzeby, a kopiowanie na własne potrzeby nie jest piractwem.
Dlaczego zatem streamy internetowe legalnych stacji mają nierzadko bardzo wysokie bitrate? Dlaczego wytwórnie i sami wykonawcy zamieszczają muzykę w bezpłatnych serwisach często w bardzo dobrej jakości? A tutaj możliwość skopiowania i dalszego rozpowszechniania takich treści jest dziecinnie prosta.
Najwięcej przeciw piractwu protestują najwięksi gracze na rynku, którzy odpowiadają za największą masówkę na rynku, typu sezonowe gwiazdki pop dla nastolatków. A zarabiają przecież najwięcej, więc starty z tytułu piractwa są dla nich relatywnie małe.
Dodatkowo z piractwem walczą organizacje zrzeszające twórców i właścicieli praw autorskich jak nasz ZAIKS czy niemiecka GEMA. Nieraz dochodzi do absurdalnych sytuacji jak wspomniane ściąganie pieniędzy od fryzjerów, była też kiedyś sprawa żeby opłaty ściągać od... grajków ulicznych!
Natomiast niezależne wytwórnie i wykonawcy wydają się jakoś mniej interesować tym problemem. Może dlatego że są oni bliżej słuchaczy, którzy wydadzą wiele pieniędzy by przyjść na koncert. Ja zdecydowanie wolę docenić artystę idąc na jego koncert a nie jarać się dzwonkiem na komorkę z repertuaru jakiegos bożyszcza nastolatek.
Dodatkowo, mnożenie ilości zabezpieczeń i działań antypirackich spowodowało rozwój alternatywnego rynku - zarówno w muzyce jak i w grach.
Podsumowując - jeśli ktoś będzie naciskał na nadawców by zmniejszali bitrate w celu ochrony twórców to zyska niewiele a nawet straci tak jak to było w przypadku DRM.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: DAB+ Kraków
Wg mojej teorii: Tak, założenia w Dabie nie przewidują kodowania emisji więc w zamian wybrano taki sposób, najprostszy zresztą. Odpowiednikiem DRM dla telewizji może być kodowanie kanałów do którego już się wszyscy przyzwyczaili i nie słyszałem żeby np. na forum NC+ ktoś aktywnie i bardzo głośno się domagał żeby odkodowali wszystko bo on chce oglądać za darmo.twmichal pisze: Czyli mam rozumieć że niski bitrate w DAB to taki odpowiednik DRM ?
Zostałby natychmiast przywrócony do realu albo wyśmiany, bo Tv w tym wypadku zdążyła już uświadomić swoich użytkowników a radio jak widać jeszcze nie.
Wrócę do tematu że jakość jest również towarem na sprzedaż i ani radio ani telewizja nie będą rozdawać go za darmo.
BTW: DRM chyba najbardziej rozpowszechnił się na nośnikach do gier i gierek ze względu na masowe piractwo ale tu się nie wypowiem bo nie gram i ani nie kopiuję przemysłowo nośników.
Brawo !antypyra pisze: Proszę mi w swojej mądrości podać, ile kosztowałoby nadawcę doprowadzenie ogólnopolskich stacji PR do 128 kbps ?
Wreszcie właściwe pytanie ! . Proponuję zadać je na tej konferencji, na której ja niestety nie będę. Sam jestem ciekaw odpowiedzi a nawet reakcji przedstawicieli P.Radia albo KIGEiT na tak postawione pytanie.
Niestety mądrość użytkownika forum nie wystarczy żeby na to odpowiedzieć, potrzebna jest wiedza tego kto podpisuje stosowne umowy ale wątpię żeby zechciał się nią publicznie podzielić.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
Chłopska filozofia.toś aktywnie i bardzo głośno się domagał żeby odkodowali wszystko bo on chce oglądać za darmo.
Zostałby natychmiast przywrócony do realu albo wyśmiany, bo Tv w tym wypadku zdążyła już uświadomić swoich użytkowników a radio jak widać jeszcze nie.
Wrócę do tematu że jakość jest również towarem na sprzedaż i ani radio ani telewizja nie będą rozdawać go za darmo.
Stacje,które kodują swe programy, nie korzystają z abonamentu. Maja prawo kodować.
Po co bawisz się w adwokata kiepskich bitratów? Rozumiem, że łatwo ci to przychodzi, gdy w programach PR nic nie znajdujesz dla siebie.
Chowasz głowę w piasek?Wreszcie właściwe pytanie ! . Proponuję zadać je na tej konferencji, na której ja niestety nie będę.
Odsyłam do wątku o dalszym psuciu jakości - co przewidywałem.
http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f= ... 40#p196540
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: DAB+ Kraków
To raczej Ty chowasz głowę w piasek: albo chcesz być Rzecznikiem Jakości i wtedy podejmij jakieś działania albo nie i daj sobie spokój.
Pisanie jałowych postów albo domaganie się od użytkowników forum wyjaśnień to jest droga donikąd, a ty chcesz najwyraźniej to robić dalej.
Czy zamierzasz jako Rzecznki jakości wziąć udział w tej konferencji albo chociaż zadać pytanie e-mailem ? Spodziewam się odpowiedzi: że NIE.
Wyżej masz podane możliwe przyczyny ale zamiast się tym zainteresować wolisz pisać o koniu albo dosyłach do nadajników.
Prawa autorskie i DRM uważasz za chłopską filozofię bo nie pasują do Twojego jałowego pisania. Szkoda czasu.
PS i co wynika z tego linka ? To samo co do tej pory
Pisanie jałowych postów albo domaganie się od użytkowników forum wyjaśnień to jest droga donikąd, a ty chcesz najwyraźniej to robić dalej.
Czy zamierzasz jako Rzecznki jakości wziąć udział w tej konferencji albo chociaż zadać pytanie e-mailem ? Spodziewam się odpowiedzi: że NIE.
Wyżej masz podane możliwe przyczyny ale zamiast się tym zainteresować wolisz pisać o koniu albo dosyłach do nadajników.
Prawa autorskie i DRM uważasz za chłopską filozofię bo nie pasują do Twojego jałowego pisania. Szkoda czasu.
PS i co wynika z tego linka ? To samo co do tej pory
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
Moja sprawa. O krokach indywidualnych na pewno nie będę tu pisał.adac pisze: Czy zamierzasz jako Rzecznki jakości wziąć udział w tej konferencji albo chociaż zadać pytanie e-mailem ?
Czy ja jakiekolwiek słowo napisałem o DRM?Prawa autorskie i DRM uważasz za chłopską filozofię bo nie pasują do Twojego jałowego pisania. Szkoda czasu.
Za chłopską filozofię uważam twoje wypowiedzi.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: DAB+ Kraków
To skoro jest twoja prywatna sprawa to po co piszesz o tym na publicznym forum i w dodatku przedstawiasz się jako rzecznik milionów słuchaczy ? Kto dał ci upoważnienie ?
Jak to jest prywatna sprawa to nie pisz publicznie i tyle. Chyba że odczuwasz tylko potrzebę publicznego wyżalenia się, temat nie ma znaczenia.
Jak to jest prywatna sprawa to nie pisz publicznie i tyle. Chyba że odczuwasz tylko potrzebę publicznego wyżalenia się, temat nie ma znaczenia.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
Prywatną moją sprawą jest to, czy ja napiszę gdziekolwiek. Jakość publicznego radia jest sprawą ogółu słuchaczy, albo stanie się z rozwojem DAB.To skoro jest twoja prywatna sprawa to po co piszesz o tym na publicznym forum i w dodatku przedstawiasz się jako rzecznik milionów słuchaczy ? Kto dał ci upoważnienie ?
Dlaczego tyle przejawiasz wyrozumiałości dla miernego dźwięku? Może to też twoja prywatna sprawa i nie powinieneś o tym pisać? Kto ci dał upoważnienie?
Można nie czytać moich postów.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: DAB+ Kraków
Jeżeli jakość publicznego radia jest sprawą ogółu to ogół też się może wypowiedzieć i wcale nie musi mieć Twojego punktu widzenia. Zdaje się że tego właśnie nie jesteś w stanie zaakceptować.
Jaki jest sens powtarzania 500 razy tego że jakość w Dabie jest zła Jeżeli chciałeś się wypowiedzieć jako użytkownik to już to zrobiłeś, głos został zapisany i nie ma potrzeby przypominać go codziennie.
Jeżeli masz jakiś inny cel (wpływ na nadawcę?) to już Ci napisano, że metoda jest niewłaściwa ponieważ Ekspert KRRTV nie jest zarejestrowanym użytkownikiem tego forum i Ci nie odpowie. Więc Twoje działania wyglądają na pozbawione sensu i mogą podlegać ocenie na publicznym forum, skoro akurat tu postanowiłeś pisać.
Mam też swoją teorię na temat tej publiczno-prywatnej sprawy: po prostu nie chce Ci się kupić odpowiedniego nośnika ani biletu do filharmonii i lobbujesz tutaj żeby ktoś to zrobił za Ciebie. Czyli wykorzystujesz publiczne forum dla załatwienia swojej prywatnej sprawy.
W tym wypadku chcesz żeby P. Radio dostarczało treści na życzenie jednego użytkownika.
Wyjaśnię cierpliwie raz jeszcze : ani publiczna ani nawet komercyjna radiofonia nie jest od tego, w tym celu należy kupić sobie odtwarzacz albo poszukać ulubionych treści w sieci. Wyjątkiem jest Koncert Życzeń ale zapewne tam też nie napiszesz.
Jaki jest sens powtarzania 500 razy tego że jakość w Dabie jest zła Jeżeli chciałeś się wypowiedzieć jako użytkownik to już to zrobiłeś, głos został zapisany i nie ma potrzeby przypominać go codziennie.
Jeżeli masz jakiś inny cel (wpływ na nadawcę?) to już Ci napisano, że metoda jest niewłaściwa ponieważ Ekspert KRRTV nie jest zarejestrowanym użytkownikiem tego forum i Ci nie odpowie. Więc Twoje działania wyglądają na pozbawione sensu i mogą podlegać ocenie na publicznym forum, skoro akurat tu postanowiłeś pisać.
Mam też swoją teorię na temat tej publiczno-prywatnej sprawy: po prostu nie chce Ci się kupić odpowiedniego nośnika ani biletu do filharmonii i lobbujesz tutaj żeby ktoś to zrobił za Ciebie. Czyli wykorzystujesz publiczne forum dla załatwienia swojej prywatnej sprawy.
W tym wypadku chcesz żeby P. Radio dostarczało treści na życzenie jednego użytkownika.
Wyjaśnię cierpliwie raz jeszcze : ani publiczna ani nawet komercyjna radiofonia nie jest od tego, w tym celu należy kupić sobie odtwarzacz albo poszukać ulubionych treści w sieci. Wyjątkiem jest Koncert Życzeń ale zapewne tam też nie napiszesz.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
A od czego jest radiofonia? Od wrzeszczenia, bulgotania i syczenia? Wciąż mylisz pojęcia.adac pisze: Wyjaśnię cierpliwie raz jeszcze : ani publiczna ani nawet komercyjna radiofonia nie jest od tego, w tym celu należy kupić sobie odtwarzacz albo poszukać ulubionych treści w sieci. Wyjątkiem jest Koncert Życzeń ale zapewne tam też nie napiszesz.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: DAB+ Kraków
Pojęcia względne. Można też dodać trzaski zaniki szumy i niezrozumiały bełkot na AM-ie dla miłośników gatunku a są i tacy.
Od czego jest publiczna radiofonia to mówi odpowiednia ustawa rodz. 4 nie będę cytował treści. W skrócie chodzi o zapewnienie ludności wszelkich potrzeb w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu i w tym celu publiczna radiofonia emituje zróżnicowane programy i inne usługi. Nic tam nie pisze o bitrate w którym ma te potrzeby zaspokajać.
Komercyjna radiofonia ma z kolei podobne zadania plus dostarczyć ludności różnorodne informacje o towarach i produktach oraz ma dodatkowo zarobić na siebie. Patrząc w ten sposób komercyjne media mają więcej zadań.
O bulgotaniu nic tam nie pisze natomiast reklama napojów alkoholowych w zakresie regulowanym przez inną ustawę jest zabroniona.
Od czego jest publiczna radiofonia to mówi odpowiednia ustawa rodz. 4 nie będę cytował treści. W skrócie chodzi o zapewnienie ludności wszelkich potrzeb w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu i w tym celu publiczna radiofonia emituje zróżnicowane programy i inne usługi. Nic tam nie pisze o bitrate w którym ma te potrzeby zaspokajać.
Komercyjna radiofonia ma z kolei podobne zadania plus dostarczyć ludności różnorodne informacje o towarach i produktach oraz ma dodatkowo zarobić na siebie. Patrząc w ten sposób komercyjne media mają więcej zadań.
O bulgotaniu nic tam nie pisze natomiast reklama napojów alkoholowych w zakresie regulowanym przez inną ustawę jest zabroniona.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
Po polsku: Nic tam nie jest napisane.adac pisze: Nic tam nie pisze o bitrate w którym ma te potrzeby zaspokajać.
Ale piękny wykręt. Właśnie. Kiedy powstawała ustawa, nie było powszechnej cyfryzacji. I właśnie o to chodzi, by w ustawie znalazły się takie normy! Czyli tak, jak napisał kiedyś irekr na Radiopolsce.
I nadawanie poniżej 100 kbps w ogóle nie było możliwe.
Zgadzam się. Bo w dodatku owo wrzeszczenie, syczenie, palenie dewiacji, podkręcanie optimoda etc.adac pisze: Patrząc w ten sposób komercyjne media mają więcej zadań.
- twmichal
- Posty: 721
- Rejestracja: 19 grudnia 2010, o 14:40
- Odbiornik: LV5T Deluxe
Samsung UEH320050W
Cabletech URZ0194 - Instalacja antenowa: Tri Digit, antena pokojowa Sonus
- Nadajnik - obiekt nadawczy: Raszyn/PKiN
Re: DAB+ Kraków
Z tego co pamiętam w Anglii był chyba taki zapis co do minimalnego bitrate, że dla stacji stereo minimum to 128kbps.
Tylko że zostało to zmienione i w tej chwili to 112kbps czy nawet 80kbps - nie pamiętam dokładnie. Ale tam wszystkie stacje z niskim bitrate są monofoniczne.
Czyli to, że gdyby nawet taki zapis by się znalazł, nie oznacza że ktoś wymógłby w końcu zmianę, z punktu słuchacza - na gorszą. Emisja w mono z niskim bitrate to ewidentny krok wstecz, do czasów AM-u
Większość osób z nadejściem radia cyfrowego myśli że będzie miała więcej kanałów. WIĘKSZOŚĆ. W przypadku bitrate 384kbps w jednym multipleksie zmieszczą się 3 stacje. Aby w Warszawie było tyle samo stacji na FM musiano by uruchomić 10 MUX-ów!
Nie mówię też, żeby z tą jakością schodzić przesadnie w dół. 112-128kbps to absolutne minimum i w takim przypadku na jeden multipleks wejdzie 10-12 stacji.
Wciąż czekamy na odpowiedź komercyjnych nadawców, jak na razie ich działanie to wielka niewiadoma. Możemy tylko gdybać co zrobią w przyszłości.
Tylko że zostało to zmienione i w tej chwili to 112kbps czy nawet 80kbps - nie pamiętam dokładnie. Ale tam wszystkie stacje z niskim bitrate są monofoniczne.
Czyli to, że gdyby nawet taki zapis by się znalazł, nie oznacza że ktoś wymógłby w końcu zmianę, z punktu słuchacza - na gorszą. Emisja w mono z niskim bitrate to ewidentny krok wstecz, do czasów AM-u
Większość osób z nadejściem radia cyfrowego myśli że będzie miała więcej kanałów. WIĘKSZOŚĆ. W przypadku bitrate 384kbps w jednym multipleksie zmieszczą się 3 stacje. Aby w Warszawie było tyle samo stacji na FM musiano by uruchomić 10 MUX-ów!
Nie mówię też, żeby z tą jakością schodzić przesadnie w dół. 112-128kbps to absolutne minimum i w takim przypadku na jeden multipleks wejdzie 10-12 stacji.
Wciąż czekamy na odpowiedź komercyjnych nadawców, jak na razie ich działanie to wielka niewiadoma. Możemy tylko gdybać co zrobią w przyszłości.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: DAB+ Kraków
To minimum było pewnie dla mp2 czyli dla DAB bez plusa...
Marnizna.
Teraz takie minimum dla AAC powinno być 128 kbps dla stereo.
Mono to krok wstecz. Owszem, ale "pytlowanie" na PR 24 czy w przyszłości na TOK FM nie wymaga stereo i bitrate 64 kbps w mono (i nieobecność sybilantów) wystarczy dla tych stacji, dzięki czemu te inne (włącznie z Rytmem, gdzie teraz kompletna sieczka) mogą mieć więcej.
Przecież radio płaci za cały mux, więc może w nim robić, co chce.
Nikt nie postuluje 384 kbps. To tylko przecież jakiś eksperyment "kogoś" tam.
Marnizna.
Teraz takie minimum dla AAC powinno być 128 kbps dla stereo.
Mono to krok wstecz. Owszem, ale "pytlowanie" na PR 24 czy w przyszłości na TOK FM nie wymaga stereo i bitrate 64 kbps w mono (i nieobecność sybilantów) wystarczy dla tych stacji, dzięki czemu te inne (włącznie z Rytmem, gdzie teraz kompletna sieczka) mogą mieć więcej.
Przecież radio płaci za cały mux, więc może w nim robić, co chce.
Nikt nie postuluje 384 kbps. To tylko przecież jakiś eksperyment "kogoś" tam.