Zoom TV w MUX8
: 24 października 2016, o 17:20
Już jutro start pierwszego kanału mux-8,dlatego zachęcam do wymiany tutaj zdań na temat nowego kanału.
Po pól roku jest duża poprawa. W grudniu 2016 byłoW czerwcu 2017 roku kanał Zoom TV osiągnął 0,27% udziału w rynku telewizyjnym (Grupa 4+), co jest najlepszym wynikiem wśród wszystkich nowych kanałów naziemnych nadających z multipleksu ósmego (MUX-8). Dla porównania: Metro TV (0,24 proc.), Nowa TV (0,22 proc.) oraz WP TV (0,15 proc.)
(...)
Hitami ramówki Zoom TV są m.in. serial "Wiedźmy" i seria dokumentalna "Sąsiad mój wróg"
wirtualnemedia.pl pisze:Metro i Nowa TV (po 0,14 proc. udziału w rynku), Zoom TV (0,08 proc.) i WP (0,06 proc.)
http://www.telekabel.pl/zoom-na-polonie/Telekabel.pl pisze:Grupa Kino Polska planuje przekształcenie Zoom TV w wieloplatformową, skierowaną do Polonii markę międzynarodową o charakterze uniwersalnym, będącą doskonałym suplementem do międzynarodowej oferty filmowej Grupy, zarówno w interakcji z marką Kino Polska, jak i FilmBox.
https://businessinsider.com.pl/media/tv ... tv/8mk301xbusinessinsider.com.pl pisze:Zoom TV ma zostać przekształcony w stację skierowaną do Polonii, która trafi m.in. do pakietu z kanałami Kino Polska TV, które są dystrybuowane w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie stacja nadal będzie nadawać na MUX-8.
http://www.rp.pl/Media-i-internet/31214 ... om-TV.htmlrp.pl pisze:Pełna kontrola nad Zoom TV da nam elastyczność w budowaniu synergii z pozostałymi produktami międzynarodowymi grupy, przede wszystkim paczką „Polish Pack” dystrybuowaną już obecnie na terenie Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych
http://rpkom.pl/artykul/1352486.html pisze:
Rpkom.pl: - Skąd w ogóle decyzja o skupieniu pozostałych udziałów w Zoom TV? To operatorzy kablowi chcieli się z niego wycofać czy też to państwo chcieli mieć 100 proc. udziałów?
Bogusław Kisielewski: To myśmy od początku chcieli mieć cały taki kanał, ale koncesja wymagała treści lokalnych, więc zdecydowaliśmy się na partnerstwo z PIKE, bo to zwiększało szansę na otrzymanie koncesji. Współpraca z PIKE była bardzo dobra i programowo będzie kontynuowana, ale kanał wymaga teraz dofinansowania, a PIKE nie ma swoich środków na takie cele, bo nie prowadzi działalności gospodarczej, więc zdecydowaliśmy się te koszty ponieść w całości samodzielnie. To da nam możliwość elastycznego reagowania na zmiany i np. wykorzystywania synergii zakupowych z grupą Kino Polska.
- Jak zmieni się program Zoom TV po przejęciu przez KPTV? Pozostaną w nim treści z lokalnych telewizji?
Tak, bo w koncesji nic nie zmieniamy, poza tym ten kanał miewa już nawet 0,5 proc. udziałów w rynku. Główna zmiana to to, że program będzie w większym stopniu kierowany do kobiet. Będziemy też , korzystając z danych Nielsena, w większym stopniu planować programy pod widza, który je tam na bieżąco ogląda, niż trzymać się sztywnej ramówki.
- Wspomniane doinwestowanie stacji to głównie środki na ten nowy programming?
Nie tylko. Chcemy oprócz tego utworzyć na bazie Zoom TV kanał międzynarodowy, który będziemy dystrybuować zagranicą oraz chcemy stworzyć na multipleksie cyfrowym kanał interaktywny w postaci serwisu VoD, a może także kanał linearny po tzw. sygnale zwrotnym. Chcemy dotrzeć z tymi usługami do tych widzów, których nie stać na płatne serwisy w rodzaju Netfliksa.
- Kiedy może ruszyć ta interaktywna część multipleksu ósmego? Bo słychać o niej od dawna i nic się nie wydarzyło.
W zasadzie jesteśmy gotowi do jej uruchomienia, mogłaby ruszyć za dwa-trzy miesiące. Czekaliśmy dotychczas na aplikację Emitela, która umożliwiłaby takie usługi.
- Są państwo gotowi do inwestowania w MUX8 zanim ruszą tam kanały TVP?
Żyjemy na tym multipleksie bez TVP już dosyć długo, więc obecność tego nadawcy nie jest już czynnikiem decydującym. Chcielibyśmy oczywiście, żeby te trzy miejsca na dodatkowe kanały zostały szybko zagospodarowane i najlepiej gdyby to było właśnie TVP.
- Negocjują państwo teraz Emitelem obniżkę stawki za nadawanie kanału na MUX8?
Nie tyle negocjujemy obniżkę, bo przecież Emitel musi utrzymać tam jednakowe ceny dla wszystkich nadawców i multipleksów, ale negocjujemy dużą akcje marketingową, w którą miałby się włączyć także Emitel. Ma ona zachęcać ludzi, by montowali nowe anteny albo wyszukiwali te kanały. Z naszych badań wynika, że ok. jedna trzecia widzów, którzy mogliby oglądać te kanały w ogóle nie przeskanowała jeszcze w tym celu telewizorów, bo nie wiedzą o tych kanałach. Chcemy ich do tego zachęcić.
....