Jakość dźwięku w radiu cyfrowym DAB+. Dyskusja o kompresji.
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Dokładnie tak.
Na szczęście w przypadku radia cyfrowego dosył do nadajników nie ma już znaczenia. Jakość można popsuć tylko w studiu i w stacji czołowej. Dalej już nie. Nie da się po drodze już bardziej skompresować stratnie całego strumienia DAB+. Odtąd może się on już tylko zacinać
Na szczęście w przypadku radia cyfrowego dosył do nadajników nie ma już znaczenia. Jakość można popsuć tylko w studiu i w stacji czołowej. Dalej już nie. Nie da się po drodze już bardziej skompresować stratnie całego strumienia DAB+. Odtąd może się on już tylko zacinać
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Oczywiście, że ma znaczenie dla jakości dźwięku. Gdyby była stosowana kompresja bezstratna to nie miałoby, lecz mamy do czynienia z kompresją stratną i każda rekompresja powoduje bezpowrotną utratę danych. Najlepsza jakość będzie uzyskana poprzez światłowód, bo kompresja wystąpi tylko raz do AAC+. Gdy dosyłem będzie SAT to wtedy najpierw idzie kompresja do MP2 i późńiej rekompresja do AAC+. O streamie internetowym to nawet nie ma sensu wspominać, bo to tragedia by była i chyba aż takich horrendalnych praktyk w PR nie stosują. Myślę, że ktoś tam choć trochę dba o jakość techniczną i na coś takiego by nie pozwolił. Dosył to oczywiście jedno, a drugie to materiał źródłowy i ustawienia w samym studiu - to jest kluczowe.
- JaroslawMroczkowski
- Administrator
- Posty: 2596
- Rejestracja: 1 stycznia 1970, o 01:00
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Kompresja na łączu pomiędzy stacją czołową a nadajnikiem??? O czym ty piszesz?
Od kiedy to można skompresować dane na interfejsie ETI ?
Od kiedy to można skompresować dane na interfejsie ETI ?
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Przed tygodniem jechałem przez Kielce i testy były. Bardzo krótki zasięg w porównaniu z Warszawą i Katowicami. Ale i obiekt nadawczy wybrakowany.mejson pisze: Ciekawe, czy testy DAB+ w Kielcach nadal chodzą, bo FM kielecki mogę odbierać bez problemu?
Jeśli tak, to PR zaspokoiło moją ważną potrzebę - zasięgu PR2 w tamtym rejonie...
Nie chciałem zasugerować, że ta droga ma znaczenie dla jakości dźwięku, skoro psucie dźwięku, o cały odcinek studio - stacja czołowa za długo trwające, kończy się na stacji czołowej.Gdy dosyłem będzie SAT to wtedy najpierw idzie kompresja do MP2 i później rekompresja do AAC+. O streamie internetowym to nawet nie ma sensu wspominać, bo to tragedia by była i chyba aż takich horrendalnych praktyk w PR nie stosują.
Pytam o drogę, bo światłowód wydaje mi się bardziej niezawodną drogą od pozostałych. Póki go ktoś nie przetnie, będzie leciało. Pamiętamy przedwigilijne milczenie stacji UKF pędzonych SAT?
Czy to kolejna tajemnica tandemu PR/Emitel, jak to idzie ten potok DAB+?
Ostatnio zmieniony 11 października 2013, o 06:44 przez antypyra, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: Odp: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompre
Nie wiem, nie jestem znawcą. To wy panowie z Emitela powinniście udzielać konkretnych odpowiedzi co i jak, a nie my marni userzy musimy się domyślać i snuć własne teorie. Mam w sumie gdzieś jak to wygląda, żądam tylko porządnej jakości dźwięku! I chyba nie tylko ja.
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
A który to, bo aż podjadę sprawdzić ?antypyra pisze: Ale i obiekt nadawczy wybrakowany
----------
A póki co proponuję posłuchać wybrakowanej_ emisji Radia Kielce ze streamu (zasięg powinien być )
Link do Radia Kielce w Dab:
Kod: Zaznacz cały
http://gra.radio.kielce.com.pl:8000/rk1
Parametry emisji : kodek AAC (mp4a), avg bitrate: 140 kb/sek, sampling 44,1 kHz, 16 bit, SBR: no
Zapraszam do testów
Ja niestety nie miałem czasu na dłuższe testy, ale tak na szybko to emisja brzmi lepiej niż dobrze.
Zaryzykuję stwierdzenie i narażę się audiofilom: brzmi świetnie! Słuchałem pisząc właśnie niniejszy tekścik.
Proponuję tylko do testów użyć nie wybrakowanego sprzętu i zaopatrzyć się w przyzwoity kodek aac+, bo inaczej rzeczywiście będzie 'siorbało i skrzeczało'.
Ale to nie z winy nadajnika czy Dab-u , ale sprzętu 'testującego'.
Ostatnio zmieniony 12 października 2013, o 11:17 przez adac, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 lipca 2012, o 17:12
- Instalacja antenowa: antena ferrytowa
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RCN Solec Kujawski (AM)
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Ja mimo wszystko słyszę niewielkie artefakty kompresji na tym strumieniu... ale nie o tym chciałem pisać. Jaki "niewybrakowany" odtwarzacz strumieni AAC poleca kolega?
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Hej, nie oceniałem brzmienia Kielc tylko zasięg. A niski obiekt w środku miasta na Targowej nie jest wybrakowany?
http://radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokal ... php?pid=72
Może słowo to powinno być w cudzysłowie...
http://radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokal ... php?pid=72
Może słowo to powinno być w cudzysłowie...
Sybilanty też są. A miało być świetnie.qwerty.am pisze:Ja mimo wszystko słyszę niewielkie artefakty kompresji na tym strumieniu...
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Żeby było świetnie to trzeba by zmienić ten kodek , tylko że nie wiadomo na jaki. Poza tym specyfikacja Dab+ nie przewiduje.
Podejrzewam że do każdego byłoby jakieś 'ale' , a na raw PCM nikt nie pójdzie.
Jeżeli 140 kbit jest dla kolegów niewystarczające to zastanówmy się ile? A może koledzy z innych regionów podrzucą swoją rozgłośnię do posłuchania ?
W ub. niedzielę słuchałem radia Dab z Opola z bitratem 60 kb/s, nie brzmi tak dobrze, a zniekształcenia są najbardziej słyszane na języku mówionym ze studia. Jako przyczynę poza kompresją obstawiłem złe przygotowanie dźwięku do emisji i brak kontroli nad poziomami i dynamiką przez panów techników.
Muszą to jeszcze dopracować, nawet jeżeli ich celem jest dorównać brzmieniem "komercji'..
Podejrzewam że do każdego byłoby jakieś 'ale' , a na raw PCM nikt nie pójdzie.
Jeżeli 140 kbit jest dla kolegów niewystarczające to zastanówmy się ile? A może koledzy z innych regionów podrzucą swoją rozgłośnię do posłuchania ?
W ub. niedzielę słuchałem radia Dab z Opola z bitratem 60 kb/s, nie brzmi tak dobrze, a zniekształcenia są najbardziej słyszane na języku mówionym ze studia. Jako przyczynę poza kompresją obstawiłem złe przygotowanie dźwięku do emisji i brak kontroli nad poziomami i dynamiką przez panów techników.
Muszą to jeszcze dopracować, nawet jeżeli ich celem jest dorównać brzmieniem "komercji'..
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 lipca 2012, o 17:12
- Instalacja antenowa: antena ferrytowa
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RCN Solec Kujawski (AM)
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
W testach ITO nadawano z przepływnością 192 kbps i efekt był bardzo dobry.adac pisze:Jeżeli 140 kbit jest dla kolegów niewystarczające to zastanówmy się ile? A może koledzy z innych regionów podrzucą swoją rozgłośnię do posłuchania ?
W sferze marzeń o kodekach dla radia cyfrowego
Czasem słucham z internetu angielskiego Absolute Radio, kompresowanego kodekiem Opus z "nędzną" przepływnością 96 kbps. Gdy pierwszy raz to zobaczyłem, sądziłem, że to jakiś żart, ale chwilę później załączyłem stream i od tej chwili jestem fanem Opusa Nawet poniżej 100 kbps brzmi on dobrze (nie słychać irytującego "siorbania" znanego z AAC) a specyfikacja pozwala na dużo więcej. Jest z nim tylko jeden problem - "royalty-free", a więc po jego zastosowaniu odpadłby cały interes z licencjami AAC...
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Też chciałem to poruszyć ale nie chciałem wykraczać po za tematykę forum, że kompresja na tak niskim bitrate może brzmieć naprawdę przyzwoicie ale wybrano najgorszy kodek z możliwych i nie chciałbym iść dalej z insynuacjami ale powiem tyle że wyczuwam lobbing "panów" od technologi DAB i hee-aac v2. A Może być naprawdę lepiej.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Lobbing. Tak jest. Ktoś postanawia, że jakieś żarłacze muszą zarobić i nam maluczkim ...o do tego. I kodek jest taki, a nie inny.
Widocznie najpierw musi się załamać wprowadzanie DAB-u+ z kodekiem AAC, gdy ludzie nie zaakceptują złej jakości, żeby potem zaczęto wprowadzać jakiś DAB+++ z jakimś innym kodekiem.qwerty.am pisze: Gdy pierwszy raz to zobaczyłem, sądziłem, że to jakiś żart, ale chwilę później załączyłem stream i od tej chwili jestem fanem Opusa Nawet poniżej 100 kbps brzmi on dobrze (nie słychać irytującego "siorbania" znanego z AAC) a specyfikacja pozwala na dużo więcej. Jest z nim tylko jeden problem - "royalty-free", a więc po jego zastosowaniu odpadłby cały interes z licencjami AAC...
Ostatnio zmieniony 11 października 2013, o 20:51 przez antypyra, łącznie zmieniany 1 raz.
- qwerty
- Posty: 3260
- Rejestracja: 9 września 2009, o 16:41
- Miejscowość: Białystok
- Odbiornik: LXDVB101
32LM6300
2x FTE T220 MAX - Instalacja antenowa: dipol szerokopasmowy i biquady
- Nadajnik - obiekt nadawczy: RTCN Krynice
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Nie, nie ma. Mylisz dosył z rekompresją. Przez satelitę można wszystko przesłać. Wystrzeliwują nowe satelity ze względu na h.265 i UHD? Mogą przesyłać przez centralę telefoniczną - są to te same bity.DVBManiak pisze:Oczywiście, że ma znaczenie dla jakości dźwięku. Gdyby była stosowana kompresja bezstratna to nie miałoby, lecz mamy do czynienia z kompresją stratną i każda rekompresja powoduje bezpowrotną utratę danych. Najlepsza jakość będzie uzyskana poprzez światłowód, bo kompresja wystąpi tylko raz do AAC+. Gdy dosyłem będzie SAT to wtedy najpierw idzie kompresja do MP2 i późńiej rekompresja do AAC+. O streamie internetowym to nawet nie ma sensu wspominać, bo to tragedia by była i chyba aż takich horrendalnych praktyk w PR nie stosują. Myślę, że ktoś tam choć trochę dba o jakość techniczną i na coś takiego by nie pozwolił. Dosył to oczywiście jedno, a drugie to materiał źródłowy i ustawienia w samym studiu - to jest kluczowe.
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Ciekaw jestem i może ktoś to sprawdzi.
Wziąć plik wysokiej jakośći. Poddać go kompresji dokladnie takiej jaka jest w DAB+ i posłuchać. Będzie "siorbało" czy też nie. Jeśli nie, to winą jest jednak jakość sygnału wypuszczanego ze studia skoro nic po drodze nie może zepsuć sygnału o czym jesteśmy tutaj przekonywani.
Jeśli będzie siorbać to sprawa oczywista, kodek tak robi i już wiemy z czym się tak ten DAB+ je.
Sygnał wypuszczany ze studia jest chyba jednak wysokiej jakości bo w innym wypadku cała zabawa w radio nie miałaby sensu.....
Wziąć plik wysokiej jakośći. Poddać go kompresji dokladnie takiej jaka jest w DAB+ i posłuchać. Będzie "siorbało" czy też nie. Jeśli nie, to winą jest jednak jakość sygnału wypuszczanego ze studia skoro nic po drodze nie może zepsuć sygnału o czym jesteśmy tutaj przekonywani.
Jeśli będzie siorbać to sprawa oczywista, kodek tak robi i już wiemy z czym się tak ten DAB+ je.
Sygnał wypuszczany ze studia jest chyba jednak wysokiej jakości bo w innym wypadku cała zabawa w radio nie miałaby sensu.....
-
- Posty: 1866
- Rejestracja: 19 czerwca 2011, o 08:22
- Nadajnik - obiekt nadawczy: najbliższy maszt GSM
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Wręcz przeciwnie. Po drodze ze studia są jeszcze panowie technicy ze swoimi zabawkami i to oni najczęściej są odpowiedzialni za to co słyszymy i jak, niestety. Mam nieodparte wrażenie że niektóre rozgłośnie zatrudniają tam osoby z wadami słuchu, może tak jest taniej ?eter pisze: skoro nic po drodze nie może zepsuć sygnału o czym jesteśmy tutaj przekonywani
Jest też coś takiego jak kultura nadawania o czym parę razy pisaliśmy na tym forum. Niektóre stacje chyba nie rozumieją tego pojęcia.
Być może teraz przy okazji cyfrowej emisji trzeba się będzie nauczyć realizacji dźwięku od nowa i zrezygnować z niektórych zabawek używanych do tej pory do głośnego grania, a na reklamach jeszcze głośniej (jak oni to robią ?)
A kto się nie nauczy ten straci słuchaczy, bo w multipleksie będzie prosty wybór i taki sam zasięg dla wszystkich.
------------
-czy jest ktoś kto kompresuje dźwięk lub obraz na satelicieqwerty pisze: Przez satelitę można wszystko przesłać. Wystrzeliwują nowe satelity ze względu na h.265 i UHD?
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Bawiłem się w to nie raz. Porównania czynione były, rzecz jasna, na tym samym materiale muzycznym. Na ile takie ćwiczenie jest miarodajne? Przerabiamy w nim CD do pliku AAC, a w DABie mamy do czynienia ze strumieniem i są dodatkowe uwarunkowania.eter pisze:Ciekaw jestem i może ktoś to sprawdzi.
Wziąć plik wysokiej jakośći. Poddać go kompresji dokladnie takiej jaka jest w DAB+ i posłuchać. Będzie "siorbało" czy też nie. Jeśli nie, to winą jest jednak jakość sygnału wypuszczanego ze studia skoro nic po drodze nie może zepsuć sygnału o czym jesteśmy tutaj przekonywani.
W każdym razie wniosek z odsłuchu plików AAC na sprzęcie przenośnym i stacjonarnym według mnie jest taki, że uwolnienie się bez wątpliwości od siorbania wymaga minimum 128 kbps, a szczególnie wymagająca muzyka (np.klasyczna lub ta o gęstej fakturze)wymaga wyjścia z przepływnością na ponad 128 kbps, najlepiej 144 - 160 kbps.
Jest wtedy odpowiedni "margines bezpieczeństwa".
Trzeba pamiętać, że w DAB ze względu na obsługę informacyjną stacji na dźwięk przypada nieco mniej niż wynosi ta nominalna przepływność.
Jeśli już nazwać umownie którąś z tych wielkości "jakością" CD, to z pewnością nie (jak głoszą hałaśliwe reklamy) 128 kbps, ale może owe 160 kbps.
Nie usłyszałem, by z kolei 192 kbps przynosiły jakąś istotną różnicę na korzyść, szczególnie na sprzęcie przenośnym. Stąd moje postulaty, by PR dało w muxie 144 kbps dla Trójki i 160 kbps dla Dwójki. Pozostałe stacje mogłyby być po 128 kbps, stacje gadające mono 64 kbps, by zaoszczędzić na bitrate i "zmieścić" więcej stacji w muxie.
Dla przykładu:
160 kbps(Dwójka)+144kbps( Trójka)+ 4x128 kbps (Jedynka, Czwórka, Reg, Rytm)= 816 kbps i jest to 6 stacji. Ponadto jeszcze 5x64 kbps (mono) = 320 kbps. Razem 1136 kbps i 11 stacji. Ewentualnie bez Externala. Średnia przepływność w muxie 105 kbps i tak powinno być, że schodzenie poniżej 128 kbps dla stereo i 64 kbps dla mono w czystym AAC powinno być karalne.
W tej chwili PR obrywa każdej stacji, bo planuje ich 12. Stąd protezy: 96 kbps, 112 kbps itd., choć na początku Rytm wystartował 72 kbps chyba AAC+ i brzmiał koszmarnie.
Z podanych postulatów zrealizowano jedynie po 64 kbps dla PR24 i Externala podwyższono wspomniany Rytm na 96 kbps i Czwórkę na 112 kbps. Reszta stoi. Wykorzystano 800 kbps przepływności: 112+128+112+112+112+96+64+64=800 kbps.
Możemy sobie wyliczać...
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Więc właściwie to już nie ma za bardzo o czym dyskutować. Skoro jak wyliczasz fizycznie nie ma możliwości zwiększenia bitrate ze względu na ograniczenia samego strumienia, a Polskie Radio jednak stawia na zwiększenie ilości programowej(nie wiem po jakie licho)kosztem jakości to o czym będziemy rozmawiać? Sygnał jaki jest dostarczany i jaką przechodzi drogę z pewnością już się nie poprawi, ponieważ jeśliby była taka możliwość to na pewno by ją wykorzystano. Więc pozostaje pogodzić się jednak z warunkami technicznymi DAB+ i dla większości niezadowolonych z tego rozwiązania szukać alternatywnych dróg odbioru (tylko akurat nie wiadomo gdzie).
Bawi mnie ta nasza polska polityka nadawania na UKF na "cały" gwizdek. Akurat jeszcze tylko Polskie Radio zachowuje jako taki standart i przypomina emisje sąsiadów, które odbieram czyli Niemców i Czechów.
Nasze komercyjne to na prawdę na zasadzie "która głośniej i w szerszej bazie stereo, żeby w aucie było wypas" haha. Z tego tylko kakofonia wychodzi.
Co niektórzy dawali informację, że w DAB+ są jakieś takie zapędy ,ale może to jakieś nieporozumienie.
Bawi mnie ta nasza polska polityka nadawania na UKF na "cały" gwizdek. Akurat jeszcze tylko Polskie Radio zachowuje jako taki standart i przypomina emisje sąsiadów, które odbieram czyli Niemców i Czechów.
Nasze komercyjne to na prawdę na zasadzie "która głośniej i w szerszej bazie stereo, żeby w aucie było wypas" haha. Z tego tylko kakofonia wychodzi.
Co niektórzy dawali informację, że w DAB+ są jakieś takie zapędy ,ale może to jakieś nieporozumienie.
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Ale, jak widzisz, wystarczy wyrzucić ten External, bo po co program z założenia przeznaczony dla zagranicy emitować w kraju w DAB, i PR mogłoby podnieść jakość, włączając nowe stacje.
Co do alternatywnych dróg odbioru, to taką drogą powinien być stream PR, ale nie taki, jaki jest. Owszem w światowych zasobach internetowych by się to i owo wartościowego znalazło, ale chcemy mieć polskie radio.
Natomiast Polskie Radio na UKF jest chyba w miarę ustawione na Dwójce. Reszta programów nie za bardzo. Jedynka ryczy i "oferuje" sybilanty, które zresztą słyszalne są i w DAB-ie.
Co do alternatywnych dróg odbioru, to taką drogą powinien być stream PR, ale nie taki, jaki jest. Owszem w światowych zasobach internetowych by się to i owo wartościowego znalazło, ale chcemy mieć polskie radio.
Natomiast Polskie Radio na UKF jest chyba w miarę ustawione na Dwójce. Reszta programów nie za bardzo. Jedynka ryczy i "oferuje" sybilanty, które zresztą słyszalne są i w DAB-ie.
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
W poprawę jakości intrnetowego streamu Polskiego radia jakoś nie wierzę. Zapowiadano, że kto "Piano" wykupi ten będzie mógł słuchać w lepszej jakości? I na zapowiedziach się skończyło.
Sprawdziłem, że czeski Roshlas 2, który jest odpowiednikiem dwójki ma bitrate 224.
A czy zastosowanie "Aac-3" poprawiłoby jakość? Co to są sybilanty?
Sprawdziłem, że czeski Roshlas 2, który jest odpowiednikiem dwójki ma bitrate 224.
A czy zastosowanie "Aac-3" poprawiłoby jakość? Co to są sybilanty?
- antypyra
- Posty: 2090
- Rejestracja: 22 marca 2012, o 20:16
- Miejscowość: Pipidówa
- Odbiornik: Sony ST-SB920
Onkyo 4030 DAB/FM
Tecsun PL 390
Dual DAB 14 - Instalacja antenowa: UKF: antena 1 el., dipol pętlowy f-my Dipol,
TV i DAB: antena LP 6-69 f-my Dipol - Nadajnik - obiekt nadawczy: komin Ciepł. Starosielce, RTCN Krynice
Re: Jakość dźwięku w radiu cyfrowym - dyskusja o kompresji
Co to są sssybilanty?
Jak ssssyczy na każdej zgłossssce
Czesi widocznie bardziej zwracają na to uwagę. I opłaca się to im. No i tam nie działa antyjakościowa propaganda MvO.
Jak ssssyczy na każdej zgłossssce
Czesi widocznie bardziej zwracają na to uwagę. I opłaca się to im. No i tam nie działa antyjakościowa propaganda MvO.
Ostatnio zmieniony 12 października 2013, o 00:42 przez antypyra, łącznie zmieniany 1 raz.