Antena 5km od nadajnika

wtf

Antena 5km od nadajnika

Post autor: wtf »

Dzień Dobry wszystkim,


Na wstępie powiem że w kwestiach telewizyjnych jestem zielonych i komputer mogę naprawić z zamkniętymi oczami, ale sprawy TV to jakaś czarna magia, wiem że jest antena, kabel, wtyk tuner i tv, na tym moja wiedza się kończy :mrgreen:

Do rzeczy:
Mam w domu 3 telewizory: jeden z wbudowanym tunerem, drugi staroć z dołączonym jakiś chińskim tunerem telewizyjnym no name, i jeden nowszej generacji TV z tunerem Manty.

Na dachu jest antena zwykła siatkowa (dawno temu założona)

Więcej szczegółów wam nie podam bo nie znam. Instalacja w domu standardowa, kable zwykłe, bez zbędnych bajerów.


Problem:
Tuner chiński działa i odbiera bezbłędnie programy i to wszystkie, tuner wbudowany w TV odbiera bez błędnie wszystkie programy, tutaj nie ma żadnej filozofii, wszystko podłączone pod tą antenę na dachu i gra pięknie.

Tuner manty grał pięknie do czasu... od jakiś dwóch dni miałem delikatne zwiechy w obrazie, a od wczoraj nie da się oglądać obrazu: Siła 100% jakoś 0-10% no dramat jakiś. Obleciałem z tunerem wszystkie wtyczki, gniazda, kable, na wszystkich jest to samo...

Myślałem że jak nic tylko tuner poszedł, ale coś mnie tknęło i podłączyłem zwykłą antenę pokojową i efekt taki że siła obrazu nadal 100%, ale jakoś obrazu też 100%... dalej dziwniejszą rzeczą jest fakt, że antena w całym domu ma 100% zasięgu ale jakoś obrazu skacze jak chce czasami klatkuję czasami nie. Jednak wystarczy antenę pokojową postawić w jednym miejscu na parapecie i obraz mam piękny czysty i soczysty :lol:

No co się kurka dzieje :lol: Dwa telewizory odbierają dobrze, jeden tylko na pokojówce i to w jednym miejscu.

Wcześniej wszystko działało pięknie. Dodam że tuner Manty był resetowany i były przywracane opcje fabrycznie...

Moja lokalizacja to okolice Nadarzyna (blisko maximusa)

Awatar użytkownika
Anduraki
Posty: 1750
Rejestracja: 31 grudnia 2011, o 15:34