Kilka porad "Jak mądrze zadawać pytania" do poczytania, może coś pomoże, mimo że tylko pośrednio powiązane?luki118 pisze:Ja nadal mam brak dzwięku w Digital hd-301 z Kraków Chorągwica .
http://rtfm.killfile.pl
Kilka porad "Jak mądrze zadawać pytania" do poczytania, może coś pomoże, mimo że tylko pośrednio powiązane?luki118 pisze:Ja nadal mam brak dzwięku w Digital hd-301 z Kraków Chorągwica .
Prawdopodobnie nie musi oznaczać na pewno, może to nie być możliwe np. ze względów technicznych.ploomba pisze:Z serwisu Sencora otrzymałem informację, że zgłosili problem do centrali w Czechach i prawdopodobnie będzie aktualizacja softu. Zobaczymy. Oby nie grali tylko na czas z ta aktualizacją.
Ponoć jestem pierwszą osobą, która zgłosiła ten problem.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 01115309033. Obowiązki określone w ust. 1 i 2 wygasają z dniem 31 lipca 2014 r.
Pytanie które należy zadać UKE, KRRiT i Rzecznikowi Konsumenta. Czy dziś sprzedawca może bez poinformowania klienta sprzedać mu odbiornik nie spełniający wymagań? Czy jest to może zatajenie wady (patrz niżej)?(kupione 7.02.2015).
Brak podpisu to zdaje się jest to zatajenie wady - i rękojmia obowiązuje dłużej niż 2 lata. Bezterminowo wręcz!Kogo zmiany uderzą najbardziej? Bezpośrednio w sprzedawców, bo odbiorniki trzeba będzie oznaczyć. Teraz jeśli klient zauważy komunikat o niezgodności czegokolwiek z czymkolwiek - nawet rewelacyjna cena może nie pomóc. Brak oznaczenia lub oznaczenie niezgodne ze stanem faktycznym może zaowocować karą pieniężną, co rozpisano szczegółowo w Art. 19 ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej (od 1 tys. zł do 50 tys. zł). Paradoksalnie importerzy i hurtownicy są w lepszej sytuacji, bo jeśli sprzedawca nie jest świadomy i kupi sprzęt - może mieć żal sam do siebie.
Brak podpisu - to sprzedawca utajnił wadęZatajona wada
Pomimo upławu terminu do zgłoszenia uprawnień z tytułu rękojmi, kupujący może jednak korzystać ze swoich uprawnień, w przypadku gdy sprzedawca zataił fakt wady produktu. Podstępne zatajenie wady to taka sytuacja, gdy sprzedawca wiedząc o wadzie nie tylko nie przekazuje tej informacji kupującemu, ale dodatkowo, podstępnie ją zataja a więc np. maskuje, ukrywa itp. w tym celu, aby kupujący jej nie odkrył.
Warto przypomnieć w tym miejscu, że art 564 kodeksu cywilnego odmawia sprzedawcy możliwości powołania się na upływ terminu do zbadania rzeczy przez kupującego lub zawiadomienia o wadzie, w sytuacji gdy sprzedawca wiedział o wadzie lub zapewnił, że one nie istnieją.
Tak więc ktoś kto kupił sprzęt przed 31 lipca 2014 a w 2014 i ma dziś problem z EAC3 to ma jeszcze czas do końca roku na zdecydowane działania - sprzedawca musi przechować jego oświadczenie do 31 grudnia 2016r - i jak go nie ma to ma problem.Zgodnie z obowiązującą od ponad pół roku ustawą o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej przedsiębiorca sprzedający odbiorniki cyfrowe może sprzedać taki, który nie spełnia wymagań technicznych do odbioru nadawanej na terenie Polski naziemnej telewizji cyfrowej, jedynie po poinformowaniu o tym fakcie nabywcy. Musi to zrobić na piśmie, najpóźniej w chwili sprzedaży. Ma też uzyskać od kupującego pisemne potwierdzenie zapoznania się z tą informacją. Obowiązek uzyskania od nabywcy takiego oświadczenia dotyczy także sprzedaży przez internet.
Potwierdzenie składane przez kupującego musi zawierać jego imię i nazwisko, a przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowania dokumentu przez dwa lata, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zostało złożone.