Strona 1 z 1

Problem z MUX 5

: 20 października 2021, o 21:38
autor: Adamo8
Witam wszystkich.
TV TCL 55DC760 opr: V574 na Androidzie, z tunerem DVB-T/T2/C, DVB-S/S2.
Chodzi mi o telewizję naziemną na tym pudle. Nie mogę sobie poradzić z instalacją kanałów z Jemiołowa. Skanowanie znajduje MUX1, Mux2, Mux3 i Mux8. Poziom sygnału 80-100%, Jakość 70-100%. Odbiera dość dobrze.
Nie mogę zainstalować MUX5 nadający w DVB-T2 HEVC. Z Mux4 odbieram Wydarzenia 24 HD HEVC bez problemu więc to nie problem z kodekiem. W wyszukiwaniu ręcznym i wpisaniu częstotliwości 610000 poziom sygnału pokazuje 70-90% ale nie znajduje kanałów.
Zmiana kraju w TV na Czechy częściowo wyłącza MUX3 ale bez problemu instaluje MUX5. Za to TVP 1 jest po niemiecku a reszta programów ma opóźniony głos o ok sekundę.
Po wybraniu Niemcy MUX5 jest ale inne kanały są pomieszane i część jest bez sygnału.
Czy to walnięty tuner w telewizorze i trzeba kupić zewnętrzny ?

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 06:51
autor: Ramirez
Nie ma żadnych aktualizacji do telewizora? Wydarzenia24 nie nadają w DVBT2 Hevc tylko w DVBT Hevc. Tak to wyglada jakby tv obsługiwał DVBT2 HEVC ale było zablokowane w Polsce.

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 09:17
autor: DanielK
Brak głowicy DVB-T2 niestety.

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 10:28
autor: dvbtowiec
Głowica DVB-T2 jest, co potwierdza specyfikacja odbiornika, oraz programowanie MUX5 po zmianie kraju.
Kodek HEVC także jest, co potwierdza Twój odbiór Polsat News HD HEVC.
Musi być jakaś blokada na odbiór kanałów DVB-T2 na kraj Polska.
Czy to telewizor kupowany w Polsce?


Na tej stronie https://www.tcl.com/pl/pl/service/servi ... ml/55DC760 , oprogramowanie to v574_2.
Nie wiem czy to to samo.

Jeśli nic nie pomaga trzeba będzie sprawdzić ustawienia menu serwisowego dla DVB-T2. Jak wejść w menu serwisowe w TCL jest trochę poradników w sieci, lub kontakt z BOK.

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 12:05
autor: Adamo8
oprogramowanie to v574_2
W tym pliku jeszcze nic nie ma, ostatnie oprogramowanie to v574 i tą wersję wgrałem.
Czy to telewizor kupowany w Polsce?
Tak w Media Expert jakieś dwa lata temu.
lub kontakt z BOK.
TCL ma taką pomoc jak leczenie się na coś innego niż covid. Pomoc praktycznie nie istnieje.
TCL ma fajny obraz i dźwięk, ale fatalne oprogramowanie.
sprawdzić ustawienia menu serwisowego dla DVB-T2
Poszukam w sieci i sprawdzę w wolnej chwili.
Dziękuję za rady.

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 13:54
autor: dvbtowiec
Zobacz tutaj
O ile dobrze pamiętam to będzie w tym menu "Method 2"

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 14:35
autor: Adamo8
Nie znalazłem nic co może dotyczyć tunera w menu serwisowym.
Ustawienie kraju na Wielką Brytanię daje Mux5 i Mux z kanałami kodowanymi Polsatu, oraz wszystkie inne Muxy. Za to kanały są powyżej 800 i pomieszane strasznie. Wszystko razem zakończyło się przywracaniem do ustawień fabrycznych, na ekranie miałem ciągle reklamę a po ponownym uruchomieniu czarny ekran jakieś dane serwisowe na dole ekranu i inne kwiatki.
Wygląda że Polska jest jakoś zablokowana w DVB-T2. Napisałem do TCL, zobaczymy czy raczą odpowiedzieć. Jak się nie uda to na wiosnę kupię tuner zewnętrzny i to będzie ostatni TCL jakiego kupiłem.
Sprawdziłem fakturę i kupiłem pudło 25.03.2020 czyli jest jeszcze gwarancja. Zgłaszam do serwisu na gwarancję, niech się martwią.
Dzięki.

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 15:31
autor: dvbtowiec
Sprawdziłem u mojej rodziny, używają TCL'a. Menu serwisowe metodą drugą z linka, otwiera menu w którym jest taka opcja "DVB-T2 and country" z opcją On, Off, lub By country. W tym modelu jest ustawione By country i działa. Najwyraźniej nie ma jakiegoś buga który blokuje na Polskę.

Jest to model z 2019 roku. Oprogramowanie ma numer 645 więc nieco nowsze.

Re: Problem z MUX 5

: 21 października 2021, o 17:56
autor: Adamo8
Miałeś rację. Otwierało mi się jakieś inne menu o wiele mniejsze, teraz jest opcja DVB-T2.
Było "By country" zmieniłem na "ON" i wyszukiwanie ręczne zainstalowało kanały od 83 do 87 czyli MUX5.
Czyli coś w moim pudle było źle fabrycznie ustawione. Dziękuję za pomoc, nie muszę reklamować.