Jakość odbioru TV cyfrowej

yaromeer
Posty: 3
Rejestracja: 1 lutego 2023, o 13:10
Miejscowość: Imielin

Jakość odbioru TV cyfrowej

Post autor: yaromeer »

Dzień dobry,

Przepraszam jestem zupełnym laikiem w tym temacie. Czy telewizja cyfrowa z anteny naziemnej może mieć lepszą lub gorszą jakość zależną od siły sygnału ?

Tworze instalacją antenową w domu - prowadzę kable z punktów do szafy rack itd. W jakiś sposób musze ocenić czy sygnał na TV jest ok czy nie - stąd pytanie. Czy jeżeli obraz jest stabilny i nie rwie to jest w porządku czy trzeba to ocenić w jakiś inny sposób.

Dzięki.

VAHANARA
Posty: 680
Rejestracja: 22 sierpnia 2019, o 11:01
Miejscowość: Warszawa

Re: Jakość odbioru TV cyfrowej

Post autor: VAHANARA »

yaromeer pisze: 1 lutego 2023, o 15:44 Czy telewizja cyfrowa z anteny naziemnej może mieć lepszą lub gorszą jakość zależną od siły sygnału ?
Ogólnie rzecz ujmując jest pewien przedział poziomów sygnału, które warunkują MOŻLIWOŚĆ poprawnego odbioru. Ale, są jeszcze inne czynniki poza poziomem sygnału, które mogą wpływać na poprawny odbiór.

yaromeer pisze: 1 lutego 2023, o 15:44 W jakiś sposób musze ocenić czy sygnał na TV jest ok czy nie - stąd pytanie. Czy jeżeli obraz jest stabilny i nie rwie to jest w porządku czy trzeba to ocenić w jakiś inny sposób.
Wypadałoby. Profesjonalnie robi się to miernikiem, w rozwiązaniach domowych należy posiłkować się wskazaniami poziomów i jakości odbieranych sygnałów (mux-ów) wyświetlanych przez odbiornik telewizyjny albo dekoder. Generalnie każde z tych urządzeń wyświetla przynajmniej własnie poziom i jakość dla odbieranego sygnału. Niektóre pokazują też więcej parametrów.

Najważniejsza w odbiorze DTV jest jakość odbieranego sygnału i powinna ona zawsze odpowiadać maksymalnej wartości, jeśli wyświetlany jest pasek.
W przypadku poziomu sygnału powinien on być maksymalny lub niewiele odbiegać od maksimum.

Z powyższych wynika, że antenę powinno się ustawiać ZAWSZE na max jakości sygnałów.