Ponad dwie trzecie ankietowanych słucha radia, muzyki, podcastów lub książek do słuchania w ruchu, 14-29-latkowie coraz częściej korzystają ze smartfonów, a osoby powyżej 50 roku życia korzystają głównie z radia lub systemu informacyjno-rozrywkowego. W przypadku osób w wieku 30-49 lat stosowanie różnych kanałów dystrybucji jest bardziej zrównoważone. To pierwsze wyniki reprezentatywnej ankiety wśród użytkowników przeprowadzonej przez Instytut Krajowy ds. mediów Nadrenii Północnej-Westfalii (NRF) w ramach projektu „On Track - Badania nad konsumpcją treści audio i mobilnością.”
„Wyniki pokazują, że radio pozostaje niezwykle ważne, zwłaszcza podczas jazdy samochodem, zwłaszcza w przypadku starszych słuchaczy. Młodsi ludzie prawie wyłącznie korzystają po za domem ze smartfonów. Dotarcie do wszystkich grup docelowych pozostaje prawdziwym wyzwaniem dla branży audio i motoryzacyjnej. Tym, co łączy respondentów, jest jednak życzenie polepszenia łatwość w użyciu i wyszukiwalności. Po prostu chcą mieć cały świat audio na wyciągnięcie ręki i zawsze przy sobie – w miarę możliwości chętnie wesprzemy to w kwestiach regulacyjnych” – komentuje wyniki badania dr. Tobias Schmid, dyrektor Instytutu Krajowego ds. mediów Nadrenii Północnej-Westfalii.
Dla wielu respondentów samochód jest centralnym miejscem korzystania z mobilnego sprzętu audio. 9 z 10 użytkowników słucha treści audio w samochodzie, preferując muzykę i wiadomości. Radio samochodowe jest niezbędne zwłaszcza dla starszych konsumentów. Ogólnie w samochodzie dominuje klasyczne radio FM (55 %) i systemy odtwarzania nośników dźwięku (36 %). I to nie tylko odtwarzanie dźwięku często jest analogowe, również obsługa jest analogowa, 57 % respondentów korzysta z elementów sterujących za pomocą przycisku przy radioodbiorniku, a 43 % za pomocą przycisków na kierownicy.
W ramach badania zapytano respondentów w jaki sposób korzystają z treści audio w samochodzie. Okazuje się, że zwłaszcza organizacja treści audio powinna się poprawić:
- 37 % chciałoby funkcji pamięci dla treści audio,
- 35 % przejrzystą ochronę danych dla spersonalizowanych treści,
- 30 % płynne odtwarzanie treści audio [pewnie z różnych źródeł],
- 29 % ankietowanych chciałoby lepszego łączenia treści z różnych platform,
- 28 % ulepszenia wyszukiwalność treści regionalnych lub lokalnych
- 52 % respondentów chciałoby aby stacje radiowe można było łatwiej znaleźć
- 48 % bardziej czytelny wyświetlacz
- 43 % możliwość sterowania treściami audio bezpośrednio przy kierownicy
- 37 % lepsze łącze internetowe w samochodzie do przesyłania strumieniowego treści audio (37%)
- 34 % płynne odtwarzanie treści audio.
Projekt badawczy „On Track - Badania nad konsumpcją treści audio i mobilnością.” realizowany jest przez Instytut Krajowy ds. mediów Nadrenii Północnej-Westfalii we współpracy ze stowarzyszeniem nadawców komercyjnych VAUNET, RTL Radio i Bawarskim stowarzyszeniem mediów. Ponadto projekt jest wspierany przez największą rozgłośnię komercyjną w Niemczech Radio NRW i producenta samochodów Ford.
W reprezentatywnej ankiecie w kwietniu i maju 2021 r. przeprowadzono 1 700 wywiadów z osobami w wieku od 14 lat i dostępem do internetu. Ankieta ma na celu dostarczenie informacji o zwyczajach korzystania z urządzeń mobilnych w samochodzie, a także o konkretnych preferencjach i życzeniach użytkowników.
Niniejszy dokument daje wgląd w pierwsze, centralne wyniki ankiety. Ogólny raport zostanie opublikowany w sierpniu.
https://www.medienanstalt-nrw.de/filead ... Juni21.pdf
źródło: https://www.medienanstalt-nrw.de/presse ... dabei.html